HRABOVSKÁ, S. Příprava a vlastnosti termoplastických škrobů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2025.
Studentka zpracovala bakalářskou práci na téma "Příprava a vlastnosti termoplastických škrobů", která byla zejména z hlediska experimentální části poměrně náročná, protože i přes značný počet citací v podobné problematice, byly některé druhy škrobů zpracovávány na FCH poprvé, což přineslo neočekávatelné experimentální komplikace. Nicméně studentka prvotní obtíže překonala a s upraveným experimnetálním plánem práci zdárně zpracovala. Kladně hodnotím aktivní přístup a rozvoj osobnosti a praktických dovedností v průběhu řešení i psaní bakalářské práce. Autorka práci zvládla napsat v českém jazyce na poměrně dobré jazykové úrovni, ačkoliv je jejím mateřským jazykem slovenština. Celkově hodnotím práci studentky na bakalářské práci stupněm výborně - "A".
| Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
|---|---|---|---|
| Kvalita zpracování výsledků | A | ||
| Interpretace výsledků, jejich diskuse | B | ||
| Závěry práce a jejich formulace | A | ||
| Využívání konzultací při řešení práce | A | ||
| Celkový přístup k řešení úkolů | A | ||
| Splnění požadavků zadání | A | ||
| Studium literatury a její zpracování | B | ||
| Využití poznatků z literatury | B |
Bakalářská práce se zabývá přípravou a charakterizací temoplastického škrobu (TPS) a posouzením vlivu materiálových vlastností a zpracovatelských parametrů na vlastnosti připraveného TPS. Literární rešerše popisuje především způsoby přípravy TPS a nejčastější složky TPS (změkčovadlo, plnivo, zpracovatelská aditiva). Chvalitebná je práce s literaturou a citace odborných publikací na dané téma. Z formálního hlediska je práce členěna logicky s dostatečným rozsahem, místy se vyskytují gramatické chyby či překlepy. Experimentální práce je postavena na širokém spektru připravených vzorů TPS (pšeničný, bramborový, kukuřičný), na jejichž vlastnostech se studentka snažila popsat vliv širokého spektra parametrů na výsledné vlastnosti. Tato snaha místy působí kontraproduktivně a je pro studentku složitá na interpretaci. Pro vybrané výsledky mohla studentka najít vhodnou oporu v literatuře a podpořit tím interpretaci naměřených dat. Přínosné je tak zejména vyhodnocení optimálních podmínek přípravy TPS (kap. 4.6, str. 45) s snaha o doporučení vhodných podmínek přípravy. Celkově však lze práci hodnotit velmi kladně a představuje kvalitní základ pro pokračování výzkumu. Práci doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení B - velmi dobře.
| Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
|---|---|---|---|
| Splnění požadavků zadání | A | ||
| Kvalita zpracování výsledků | B | ||
| Interpretace výsledků, jejich diskuse | B | ||
| Formální úroveň práce – celkový dojem | B | ||
| Úroveň jazykového zpracování | A | ||
| Závěry práce a jejich formulace | A | ||
| Logické členění práce | A | ||
| Využití literatury a její citace | B |
eVSKP id 161916