HUJÍK, M. Robotická stavebnice Bioloid Comprehensive Kit [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2009.
Diplomová práce navazovala na předchozí semestrální projekty studenta. Student pracoval poměrně iniciativně a samostatně, práci konzultoval. Práce prokazuje studentovy schopnosti samostatné činnosti na zadaném úkolu, hodnotím ji kladně a doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | C | 35/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | B | 17/20 | |
Formální zpracování práce | C | 15/20 | |
Využití literatury | B | 8/10 |
Student měl prostudovat a ověřit možnosti robotické stavebnice Bioloid Comprehensive Kit sestavením několika typů robotů. Dále měl navrhnout, realizovat a otestovat senzorický subsystém pro tuto stavebnici. Zadání diplomové práce zahrnuje práci na dodané robotické stavebnici, zhodnocení vlastností a výběr senzorů. Dále práce obsahuje návrh, realizaci DPS a programování mikroprocesorových systémů. Zadání lze považovat po odborné stránce za středně náročné. Práce v rozsahu 86 stran je členěna do 7 kapitol. První kapitoly práce popisují robotické stavebnice předních výrobců a jejich senzorické systemy. Následuje popis samotné stavebnice Bioloid. Práce pokračuje teoretickou částí, která rozebírá proximitní snímače vzdálenosti a poté použitý mikrokontrolér AVR mega8. Jsou uvedeny vlastnosti mikrokontrolérů, periferie a způsob programovaní. Závěrečné kapitoly popisují realizaci a testování navrhnutého zařízení. Pro demonstraci funkčnosti desky s mikroprocesorem AVR byly připojeny dva druhy proximitních senzorů vzdálenosti. Po obsahové stránce je práce mírně nevyvážená. Velká část práce je věnována popisu jednotlivých robotických stavebnic a teorii okolo senzorů vzdálenosti a mikroprocesorů. Samotnému řešení úlohy senzorického systému je potom věnován malý prostor. Po formální stránce by práce vyžadovala pečlivější přístup. Obsahuje překlepy, chyby a nepřehledná dlouhá souvětí. Část práce je psána v první osobě jednotného čísla. Chybí odkazy na obrázky v textu, případně obsahují chybu. Velké obrázky a fotografie z kapitoly 6 by měli být přesunuty do příloh. Kapitola 5.3.1 (strana 64 -70) byla vytvořena vykopírováním vět z literatury číslo [10] bez uvedení citace. Přes tyto chyby lze konstatovat, že zadání bylo splněno a že student prokázal odpovídající znalost dané problematiky. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | B | 17/20 | |
Odborná úroveň práce | C | 38/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | F | 8/20 | |
Formální zpracování práce | E | 5/10 |
eVSKP id 22352