REMUTOVÁ, P. Mateřská škola [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2023.
Studentka Petra Remutová má veselou a živou povahu, přitom však vystupuje korektně a zodpovědně. Stejně tak, dle mého mínění, přistupuje k tvorbě a promyšlení architektonických úkolů, které se před ní během studia na naší fakultě stavěly. Pro závěrečnou práci si vybrala náročný úkol, jak optimálně a po velkém analytickém zkoumání mnoha přístupů k dané problematice navrhnout pro děti a učitele vlídnou novostavbu mateřské školy ve venkovském prostředí. Petra si umí dobře věci analyzovat, nacházet variantní řešení, a nakonec po diskusi vybrat to optimální. Potřebuje jen najít trochu víc víry a odvahy k vlastním rozhodnutím, které prostorové, výrazové či materiálové řešení je pro řešené zadání to „správné“. Ale to se jistě s plynoucí architektonickou praxí, na kterou je výborně připravena, určitě zlepší a tu odvahu a víru v sebe sama jistě najde – dveře jsou k tomu otevřené. Spolupráce s ní byla výborná a oceňuji její přístup ke studiu a poctivost, která je s její osobností spojená.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | A | Studentka Petra Remutová má veselou a živou povahu, přitom však vystupuje korektně a zodpovědně. Stejně tak, dle mého mínění, přistupuje k tvorbě a promyšlení architektonických úkolů, které se před ní během studia na naší fakultě stavěly. Pro závěrečnou práci si vybrala náročný úkol, jak optimálně a po velkém analytickém zkoumání mnoha přístupů k dané problematice navrhnout pro děti a učitele vlídnou novostavbu mateřské školy ve venkovském prostředí. Petra si umí dobře věci analyzovat, nacházet variantní řešení, a nakonec po diskusi vybrat to optimální. Potřebuje jen najít trochu víc víry a odvahy k vlastním rozhodnutím, které prostorové, výrazové či materiálové řešení je pro řešené zadání to „správné“. Ale to se jistě s plynoucí architektonickou praxí, na kterou je výborně připravena, určitě zlepší a tu odvahu a víru v sebe sama jistě najde – dveře jsou k tomu otevřené. Spolupráce s ní byla výborná a oceňuji její přístup ke studiu a poctivost, která je s její osobností spojená. |
Celkově je práce na velmi vysoké úrovni, od konceptu po detail lze vidět jednoznačný, jasný názor a velmi podrobně a komplexně zpracovaný projekt. Jde vidět, že autorka se tématem mateřské školy zabývala velmi podrobně a komplexně, o čemž svědčí i předdiplomní projekt, kde globálně analyzuje problematiku mateřských škol.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | B | Základní urbanistické vazby - tvorba uliční čáry a řazení od „zóny“ veřejné až po soukromou zahradu školky fungují. Možná je otázkou velikost předprostoru školky v poměru k velikosti její zahrady. Stejně tak orientace stavby na pozemku a to jak ke světovým stranám ale i s ohledem na potenciál, který může zvolené místo nabídnout. Jiná orientace na pozemku by mohla vést k lepšímu propojení školky se zbytkem pozemku, využití jeho potenciálu ( vzrostlé stromy, jeho velikost) a další etapa by mohla případně plynule navázat tak, aby došlo k jejich vzájemné komunikaci. | |
Architektonické řešení | B | Jedná se o příjemný, kultivovaný dům, hravou stavbu s jistou mírou odvahy, vyhýbající se kýči a prvoplánovosti. Návrh se snaží o drobnější měřítko, zvládá práci s architektonickým detailem a detailně pracuje také s okolím domu, které je jasně diferencované. Jako problém vnímám kontakt školky s venkem, ten se mi jeví jako nedostatečný. S tím, by mohl být spojený problém s osluněním, které se mi zdá řešeno nešťastně – střešními okny, což jde proti sobě i v principech, které jsou v návrhu znázorněny – děti se nemůžou koukat ven. Spací patro zdá se vyvolává několik problémů : - měřítko prostoru - jeho převýšení, které se zdá s ohledem na funkci budovy neadekvátní. Zvolený pozemek pro mateřskou školu je dostatečně veliký, vyvolává otázku, zda je nutné mít školku patrovou a také zda by se nedal její prostor dále rozvíjet ( práce s terénem, půl patro apod…). - proporce domu se tak jeví jako nepřiměřená, což lze vnímat při pohledu na jeho štít - provozní problémy – viz níže | |
Provozní řešení | B | Provozní řešení logické, čisté. Rezervy vidím v prostoru zázemí školky, kde by mírná optimalizace mohla vést k výhodnějšímu umístění přípravny tak, aby byla osvětlená jinak než střešním světlíkem, stejně tak izolační místnost. Personál školky by možná také uvítal propojení šatny a zahrady školky. Veliký otazník vyvolává spaní dětí v patře především z pohledu inkluze a také míra propojení tříd s venkovním prostorem. | |
Technicko konstrukční řešení | A | Jedná se o inovativní přístup s velmi podrobným zpracováním, místy odpovídající podrobnosti prováděcí dokumentace. Otázkou je možné náročné zajištění příjemného mikroklima pro spaní dětí ( teplo stoupající vzhůru). | |
Formální úroveň | A | Velmi kvalitně zpracovaný projekt – kultivovaně a rozsáhle komunikující vše potřebné k jeho pochopení, graficky na vysoké úrovni. |
eVSKP id 150674