NEUŽIL, J. Uživatelské rozhraní pro HP89410A [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2009.
Diplomová práce navazovala na předchozí semestrální projekty, studenta jsem převzal ve druhém semestru po Ing. Keprtovi. Cílem práce bylo vytvoření obslužného software k analyzátoru HP89410A, umožňujícího i neškolené obsluze provádět základní měření. Student dokázal samostatně nastudovat problematiku, řešenému problému věnoval čas průběžně během celého semestru, nicméně i tak mu zvládnutí problematiky zabralo tolik času, že již nedošlo na realizaci některých dalších původně plánovaných modulů. Konzultace vyžadoval v odpovídajícím rozsahu. Během práce se nesetkal s významnými problémy, snad s výjimkou komunikace s analyzátorem, kde ne všechny příkazy jsou v plné šíři zdokumentovány výrobcem.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | B | 40/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | B | 17/20 | |
Formální zpracování práce | A | 18/20 | |
Využití literatury | C | 7/10 |
Předložená diplomová práce teoreticky popisuje princip činnosti spektrálních analyzátorů. Dále je stručně popsán komunikační protokol dle normy SCPI a programovací jazyk LabVIEW. Následuje popis analyzátoru HP89410. V druhé polovině práce jsou popisovány 4 vytvořené moduly. Závěr práce tvoří prezentace výsledků naměřených pomocí těchto modulů. Obsah práce je poměrně vyvážený. Bohužel ale nikde v práci není popsán přehled použitých SCPI příkazů u kterých navíc student uvádí, že v původní literatuře k analyzátoru jsou nedostatečně popsány. Také mohly být v práci zapsány některé postupy měření ve formě vývojových diagramů. Po formální stránce lze práci vytknout pouze několik překlepů a posunuté číslování u některých odkazů na rovnice a obrázky.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 20/20 | |
Odborná úroveň práce | A | 48/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | B | 16/20 | |
Formální zpracování práce | B | 8/10 |
eVSKP id 22211