REGNER, D. Numerický hydraulický model aktivní zóny magnetoreologického tlumiče [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.

Posudky

Posudek vedoucího

Kubík, Michal

Cílem předložené bakalářské práce bylo vytvoření numerického hydraulického modelu magnetoreologického tlumiče. Student v bakalářské práci sestavil dva různě zjednodušené hydraulické modely v MKP systému Ansys. Výsledky z těchto modelů poté porovnal s analytickým řešením. Kladně hodnotím přístup studenta při sestavování a při práci s numerickým i analytickým hydraulickým modelem, jeho samostatnost a schopnost interpretovat získané výsledky. Výtky mám ovšem k textu samotné bakalářské práce. Trochu mě mrzí, že některé zajímavé postupy a výsledky student v práci neuvedl (například podrobnější popis CFD modelu, porovnání rychlostních profilů, tlakových spádů z CFD a další). Tak text práce trochu působí, že byl zpracován „na poslední chvíli“, i když student na samotné práci intenzivně pracoval dlouho dobu. I přes zmíněné nedostatky student odvedl, dle mého názoru, velké množství práce se zajímavými výsledky. Práci doporučuji k obhajobě s hodnocením A.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Roupec, Jakub

• Rešerši se student obšírně věnuje jednotlivým módům MR zařízení a jejich použití. Namísto toho, nebo k tomu, bych do kap. 2.4.2 dal příklady výsledků CFD analýzy v porovnání s experimentálním ověřením. A to z toho důvodu, aby bylo možné porovnat přesnost výstupů z CFD. Navíc v práci je popisován postup a CFD model pouze z jednoho článku. Jelikož část rešerše týkající se hydraulických modelů měla být samotným dílčím cílem, přijde mi to málo. Tato výtka koresponduje s obsahem kapitoly 3, kde student shrnuje závěry z článků, které ale nebyly v práci vůbec publikovány. • Celkem časté překlepy a chyby (vyskozita,cívkamy, atd.) a použití jednopísmenných souhlásek a samohlásek na konci řádku. • Student u vztahu (10) uvádí, že vs je rychlost ve štěrbině. Kdyby tomu tak bylo, tak by tato rychlost musela být funkcí šířky štěrbiny a měla by parabolický průběh nebo průběh odpovídající Binghamské kapalině. Vzhledem k následujícím výpočtům se domnívám, že šlo spíše o střední rychlost. • V diskuzi student rozvádí vliv dynamického rozsahu pro různé šířky štěrbiny, ale toto v práci vůbec neposuzoval – pouze vliv tloušťky štěrbiny. Student uvádí, že čím bližší je tloušťka štěrbiny v neaktivní zóně štěrbině v zóně aktivní, tím to má pozitivnější dopad na dynamický rozsah. Nicméně tento závěr dedukuje pouze z průběhu tlakového spádu. Myslím, že by toto měl dokázat výpočtem, viz poslední dotaz. • Navzdory množství výtek a dotazů se mi práce líbí a jeví se jako smysluplná. Bohužel student ne vždy přesně formuloval své myšlenky nebo je nedoplnil výpočtem, což vyvolává velké množství dotazů a pochyb. Nicméně stručnější formu BP lze pochopit vzhledem k požadovanému rozsahu práce. Doufám, že student všechny moje obavy o kvalitě práce rozptýlí v rozpravě. Škoda, že práce nezahrnuje popis dynamického rozsahu tlumiče v závislosti na šířce a délce štěrbiny v aktivní zóně, délce neaktivní zóny, různých průměrech pístu nebo viskozitě MR kapaliny. Část těchto vlivů je zahrnuta v popisu tlakového spádu v tlumiči, ale ten nevypovídá o dynamickém rozsahu, protože tlakový spád může narůst pro aktivovaný i neaktivovaný stav bez výraznějšího vlivu na dynamický rozsah. Nicméně tyto úkoly mohou být součástí navazující diplomové práce, stejně jako optimalizace pístu pro max. dynamický rozsah.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod D
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis D
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 101060