ŠTĚPÁN, J. Příprava a plánování navigačního VFR letu po stopách slovenského povstaleckého letectva [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.
Práce je rozdělena do pěti základních částí, ve kterých se autor věnuje vymezení zaměření práce (kde se vhodně propojuje připomenutí historického zapojení československých letců do bojů II.sv.války, v rámci SNP, se současným zaměřením studia autora v oblasti přípravy, plánování a následného provedení letu), stanovení tratě letu, společně s jeho přípravou a plánováním, včetně výběru vhodného typu letounu a následného finančního zhodnocení nákladů na plánovaný let. Z časových důvodů se autorovi nepodařilo do práce zařadit praktické ověření výsledků práce (tj. provedení letu - toto však primárně nebylo zadáním požadováno), což vedlo např. k vynechání části zaměřené na hmotnost a vyvážení letounu, před samotnou realizací letu. Z formálního hlediska lze autorovi vytknout drobné stylistické nedostatky, nerovnoměrné rozložení textu v textové ploše některých stran, případně zhoršenou čitelnost grafických příloh (zejména kap. 3, 4) způsobenou jejich zvolenou menší velikostí. Práce celkově splnila požadavky zadání a je možné ji doporučit k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Úkolem autora této bakalářské práce bylo připravit, případně i realizovat navigační let přes letiště ze kterých operovali letadla 1. československého samostatného stíhacího leteckého pluku, který jako vůbec první útvar československé zahraniční branné moci vstoupil na území Československé republiky během 2.světové války a významně se účastnil bojů Slovenského národního povstání. Dalším zadaným cílem bylo vybrání vhodného letounu pro provedení tohoto letu. Z hlediska naplnění cílů je práce autorem rozdělena do pěti kapitol, přičemž v kapitole 1 jsou popsány události a průběh Slovenského národního povstání a 5. kapitola hodnotí finanční náklady předmětného navigačního letu. V kapitolách 2 až 4 autor popisuje stanovení tratě, výběr vhodného letounu a samotnou přípravu letu. Předložená práce obsahuje několik jazykových a stylistických chyb (např. str. 5 Anotace, str.7 Prohlášení, str. 12 a str. 55), které mohla pečlivá kontrola práce odhalit a napravit. Daná problematika je zpracována na dobré obsahové, jazykové i grafické úrovni. Na zpracovaném tématu se pozitivně projevil zájem autora o tyto konkrétní historické události spojené s létáním. Práce splnila požadavky kladené na kvalifikační závěrečnou práci. Práci doporučuji k obhajobě a hodnotím ji známkou B – velmi dobře.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 158002