KUDLÁČEK, M. Servisního modulu pro automatickou sanitární techniku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2018.

Posudky

Posudek vedoucího

Šteffan, Pavel

Student Bc. Martin Kudláček vypracoval diplomovou práci na téma „Servisního modulu pro automatickou sanitární techniku“. Cílem práce byl návrh a realizace servisního modulu pro automatickou sanitární techniku. Student práci rozdělil do osmi kapitol, které jsou rozděleny mezi teoretickou a praktickou část. V textu se student ne vždy drží striktně technického stylu, občas text působí publicistickým dojmem. Jednotlivé části zařízení byly realizovány a vyzkoušeny včetně obslužného softwarového vybavení. Navržené řešení je dotaženo do finální podoby. K řešení dané problematiky student přistupoval zodpovědně, pravidelně chodil na konzultace a navrhoval možná řešení vzniklých problémů. Student při práci vhodně využíval dostupnou literaturu. Navržené řešení je přínosné a je možné jej dále rozšiřovat. Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem práci doporučuji k obhajobě.

Navrhovaná známka
C
Body
78

Posudek oponenta

Levek, Vladimír

Student se v předložené práci zabývá řízením automatizace sanitární techniky. Jedná se o velmi zajímavé téma, které bylo dle vedoucího práce zdárně a úspěšně dokončeno. Věřím, že o mnoho lépe než jeho textová část. Ta se bohužel vyznačuje značnými nedostatky, nejenom formálními ale i odbornými. Mezi hlavní formální nedostatky patří zejména nečitelná schémata, která oplývají překříženými nápisy, špatně viditelnými texty, neoznačenými vývody jednotlivých obvodů, či signálů – což nesvědčí o přílišné pečlivosti, která by měla být vynaložena při tvorbě práce tak významného typu. Velmi neobvyklá je i struktura celé práce. Na začátku diplomant předkládá hotové zařízení a pak postupně přeskakuje po jednotlivých částech bez nějaké zjevné hierarchie. Pořadí kapitol nenaznačuje postupný přechod od obecného řešení problematiky ke konkrétní realizaci, spíše jsou zde nahodile popisovány jednotlivé oblasti buďto návrhu, nebo obecné teorie. Nejvíce však postrádám popis hlavních a nosných technologií. Tedy problematiku spojenou s vyhodnocováním čistoty vody v sanitárním zařízení a také problematiku přenosu signálu po napájecím kabelu. Ostatní procesy jsou poměrně běžné, nicméně tyto by mohly být zpracovány pomocí grafů, výpočtů, simulací, rešerší atd. Prvně zmíněná problematika je zmíněna pouze třemi větami a o druhé problematice se student pouze na pár místech v textu lakonicky zmiňuje. Naopak modul AD převodníku v mikrokontroléru je zde popsán na třech stranách. Informační nepoměr představovaný také velmi malým množstvím výpočetních vztahů v návrhu (2 vzorce), provází téměř celou práci. S přihlédnutím k tomu, že práce obsahuje vše podstatné – sice nepříliš vhodně uspořádané a s nepoměrnou porcí důrazu kladeného na jednotlivé technologie, hodnotím ji známkou C, 71 bodů.

Navrhovaná známka
C
Body
71

Otázky

eVSKP id 112012