Posudek vedoucího
Veselý, Michal
Během práce se diplomantka detailně obeznámila s experimntálními postupy potřebnými
pro studium fotokatalytické degradace azobarviv na oxidu titaničitém, s novou technikou
nanášení tenkých vrstev, s technikami měření UV-VIS spekter a fotokatalytické aktivity.
Výsledkem práce byl připravený vizuální dosimetr pro UV záření. Naměřená data diplomantka
samostatně zpracovávala, vyhodnocovala a dokázala z nich vyvodit správné závěry. Všechny
experimentální práce vykonávala pečlivě, prokázala schopnost samostatně pracovat na
zadaném úkolu a efektivně využít pracovní čas.
Dílčí hodnocení
| Kritérium |
Známka |
Body |
Slovní hodnocení |
| Splnění požadavků zadání |
A |
|
|
| Studium literatury a její zpracování |
B |
|
|
| Využití poznatků z literatury |
B |
|
|
| Kvalita zpracování výsledků |
A |
|
|
| Interpretace výsledků, jejich diskuse |
A |
|
|
| Závěry práce a jejich formulace |
A |
|
|
| Celkový přístup k řešení úkolů |
A |
|
|
| Využívání konzultací při řešení práce |
A |
|
|
Posudek oponenta
Čeppan, Michal
-
Dílčí hodnocení
| Kritérium |
Známka |
Body |
Slovní hodnocení |
| Splnění požadavků zadání |
A |
|
|
| Logické členění práce |
A |
|
|
| Kvalita zpracování výsledků |
A |
|
|
| Interpretace výsledků, jejich diskuse |
A |
|
|
| Využití literatury a její citace |
A |
|
|
| Úroveň jazykového zpracování |
A |
|
|
| Formální úroveň práce – celkový dojem |
A |
|
|
Otázky
- 1. Kapitoly 2.3.1.1, 2.3.1.2 a ďalšie - aký účel má "štandardizovanie" vzorky před
samotným testovaním?
- 2. str. 24 - okrem fotokatalytickej a fotosenzibilizoanej degradácie môžu farbivá
degradovať aj "normálnym" fotochemickým mechanizmom. Aký je podiel takéhoto mechanizmu
na študovaných reakciách a získaných údajoch?
- 3. str. 44 - prvá veta nezodpovedá vzťahu (36). Namiesto A by sa pre výraz -log R
mohlo používať D (optická husdtota).
- 4. str. 45 a inde - při vyjadreniach a diskusii o "poriadku" kinetiky fotochemických
a fotokatalytických reakcií třeba zachovať opatrnosť. Jedná sa o skutočný poriadok
reakcie a a keby sa z týchto závislostí vypočítala rýchlostná konštatnta, bola by
to skutočná rýchlostná konštanta?
- 5. Experimenty a diskusia o recipročných efektoch je veľmi užitočná a z hľadiska naznačeného
zámeru dôležitá. Asi by však bolo potrebné definovať presnosť (reprodukovateľnosť)
jednotlivých údajov reprezentovaných sĺpcami v diagramoch, aby vyjadrenia o relatívnej
veľkosti boli podložené
- 6. Posledná veta v kap. Záver - "Při testování platnosti recipročního zákona, byla
reciprocita prokázána při všech použitých dávkách ozáření jen u kompozic AR_SY_1,
AR_SY_5_50 a AR_KV_1" - možno som celkom neprenikol do označenia vzoriek, ale boli
všetky kopmpozácie, o ktorých sa uvádza, že pre ne bola preukázaná repciprocita,
testované při všetkých dávkach ožiarenia?