PRIŠČÁK, J. Interaktivní webové aplikace pro podporu výuky 3D počítačové grafiky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2023.

Posudky

Posudek vedoucího

Rajmic, Pavel

Pro p. Priščáka bylo téma trojrozměrné graficky zcela nové. Student se s tímto faktem vyrovnal dobře. Nastudoval příslušnou teorii a na jejím základě vytvořil tři interaktivní webové aplikace, které jsou vhodné pro použití ve výuce. Slabší stránkou je text práce. Ten vznikal až v květnu a je to na jeho nižší úrovni znát. Oceňuji ale, že autor má v práci celou řadu vlastních ilustrací.

Navrhovaná známka
B
Body
83

Posudek oponenta

Mokrý, Ondřej

Práce se zabývá osvětlovacími modely v počítačové 3D grafice a jejich vizualizaci prostřednictvím interaktivních webových aplikací. Aplikace jsou poměrně názorné, drobnou vadou je navržené rozložení stránky (potřeba rolování mezi ovládacími prvky a zobrazením v případě užší obrazovky). Názornost by šla ještě výrazně zvýšit např. přidáním vektorů, ze kterých je počítána normála plochy (1. aplikace), zobrazením jednotlivých složek osvětlení zvlášť (2. aplikace), výtahy z teorie by mohly upřednostnit zdůraznění hlavní myšlenky před úplným popisem, který ve výsledku není snadno pochopitelný. Textová část práce je formálně na nevysoké úrovni. Vyskytuje se množství typografických chyb, rovnice mnohdy nejsou součástí textu, značení není vždy zavedené a je nekonzistentní (viz např. rovnice na str. 47). Popis knihoven ve třetí kapitole je asi úplný, ale pro méně znalého čtenáře nepřináší velké pochopení, lepší by bylo shrnující schéma. Naopak oceňuji v páté kapitole ilustrační obrázky, propojení se vzorci z teoretické části a studii artefaktů způsobených z-bufferem. Celkově považuji zadání za splněné, odborná literatura je dostatečně citována. Vzhledem k výše uvedeným nedostatkům práci hodnotím 69 body.

Navrhovaná známka
D
Body
69

Otázky

eVSKP id 147175