SIKOROVÁ, P. Marketingový mix rodinného penzionu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.

Posudky

Posudek vedoucího

Kaňovská, Lucie

Diplomová práce předkládá návrhy v oblasti marketingového mixu rodinného penzionu Pod Dubem. Autorka v práci prokázala schopnost využít získaných teoretických poznatků v analytické a návrhové části. Práce má logickou a přehlednou strukturu. Návrhová část obsahuje praktické návrhy využitelné v penzionu, které jsou naplánovány i s ohledem na čas a realizaci. Diplomantka pracovala samostatně, aktivně a se zájmem. Cíl práce byl naplněn. Práci doporučuji k obhajobě. Otázky k obhajobě: 1. Prezentovala jste své návrhy majitelům penzionu, pokud ano, jak je na jejich realizaci nahlíženo? 2. Kdyby společnost musela vybrat jen některé z Vašich návrhů, jaké byste prioritě doporučila a proč?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B Stanovený cíl práce byl naplněn na velmi dobré úrovni.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Diplomantka zvolila vzhledem k tématu práce správný postup a adekvátní metody. Některé analýzy mohly být detailnější. - V práci je prezentován i kvalitativní výzkum, který je dobře zpracován ve vymezených oblastech. - Některé příležitosti uvedené ve SWOT analýze nevychází z externího prostředí, ale spíše z interního.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Diplomantka prokázala dobrou schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich odpovídající závěry, místy mohla být interpretace přesnější.
Praktická využitelnost výsledků C Návrhy vycházejí z provedených analýz a odpovídají současné situaci podniku. Diplomantka se snažila objektivně zhodnotit své návrhy, včetně časového harmonogramu realizace návrhů, možných rizik realizace návrhů a očekávaných nákladů a přínosů.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Práce má logickou a přehlednou strukturu a využívá standardního členění do kapitol. Autorka používá vhodnou terminologii a vyjadřuje se na dobré jazykové úrovni.
Práce s informačními zdroji, včetně citací B
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Chlebovský, Vít

Cílem práce bylo vypracování návrhů změn marketingového mixu vybraného podniku - penzionu. Cíl považuji za splněný. V rámci analýz se autorka věnuje standardním analýzám vnějších a vnitřních faktorů. Připomínku mám k faktu, že jsou analýza často popisného charakteru. Větší pozornost měla být věnována kritickému posouzení situace a jasné identifikaci příležitostí a hrozeb u externích faktorů a silných a slabých stránek u interních. Autorka rovněž zpracovala vlastní kvalitativní výzkum. Je škoda, že se výzkum zaměřuje pouze na jeden prvek marketingového mixu a jeho vnímání zákazníky. Návrhy jsou strukturovány dobře a odpovídají stanoveným cílům práce. Práce je na odpovídající odborné i formální úrovni a doporučuji ji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Praktická využitelnost výsledků C
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji B
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 133746