ŠANDERA, L. Rozárka, Hradec Králové [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. .
Student Lumír Šandera patří k těm, kteří o zadaných úkolech přemýšlejí do hloubky a hledají silný koncept pro svou tvorbu. Na naši školu přišel studovat magisterský stupeň studia a svou diplomovou prací své studium velmi důstojně zakončuje. Tak jak jsem ho za dobu jeho studií poznal, jde o velmi pracovitého člověka, který má profesionální přístup k architektonické tvorbě a jeho výstupy to dokládají. Cením si na něm i schopnost naslouchat při diskusích nad řešeným zadáním a reflektovat některé výtky v další práci. Příjemná práce na velmi dobré úrovni. A 90
Autor svou prací prokazuje, že svou profesi zvládne s vysokou úrovní analýzy a architektonické úrovně řešení. Úroveň prezentace je také dobrá. Drobnou slabinu má, dle mého názoru, v oblasti dopravního řešení a provozních dimenzí.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | B | Bylo vytvořeno na základě komplexní urb. analýzy a doplněno o veřejnou anketu zpracovánou městem. Bylo vytvořeno funkční schéma s netradičními vazbami (školka-restaurace, klas. školka-lesní školka, vodojem, rozhledna), které jistě povedou k diskuzi. K řešení bych měl ale drobnou výtku. Mělo by mít lépe zpracováno dopravní napojení na pěší i cyklo(bruslařskou) stezku. | |
Architektonické řešení | A | Při tomto řešení je vidět snaha o moderní hmotové kompozice s vazbou na tradiční, jednoduché tvary a přírodní materiály. Měřítko odpovídá funkci a účelu. Je věc názoru zda objekty školky a jeslí nemají mít v sobě i navenek trochu víc hravosti. Návrh jako celek působí vyváženě. | |
Provozní řešení | C | Školka mi po provozní stránce jako předimenzovaná. Zejména v části denních ploch. S trochou nadsázky bych si dovolil tvrdit, že do navrženém objemu školky by se vlezlo ještě jedno oddělení školky a jesle. S provozním schématem restaurace je to asi podobné. | |
Technicko konstrukční řešení | A | Autor používá k-ce zděné, dřevěné, ocelové i železobetonové v moderní formě. Vlastně každý objekt má jiný konstrukční systém. Myslím, že student je schopný dořešit i detaily. Dokládá to výkresem konstrukce rozhledny. | |
Formální úroveň | A | Po grafické stránce lze práci vytknout asi jen drobné a skoro nečitelné písmo na některých analytických výkresech. Ale její úroveň je i tak vysoká. |
eVSKP id 100066