HOLIŠ, M. Konstrukce ocasních ploch [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.
V překládané práci jsou shrnuty základní poznatky o ocasních plochách letounu, jak z hlediska jejich účelu, funkce a uspořádání, tak z hlediska jejich vlastní konstrukce. Kapitoly o aerodynamických vlastnostech jsou velmi dobře zpracované, kapitolám o konstrukčním provedení mohla být věnována také stejná pozornost, nicméně celá problematika je tak široká a rozsáhlá, že nelze nic jiného než doporučit další studium. Práce splňuje zadání a doporučuji ji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Bakalářská práce se sestává ze tří ucelených částí. V prvním se student zabývá koncepcemi ocasních ploch, jejich aerodynamickým a hmotnostním vyvážením. Ve druhé části pak problematikou podélné a stranové stability letounu, jeho ovladatelnosti a obratnosti. Ve třetí ucelené časti student popisuje konstrukce křídla, svislých a vodorovných ocasních ploch. Práce dává ucelený přehled o ocasních plochách letadel. Byl splněn cíl zadání a proto doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 38199