VALEHRACH, O. Návrh a realizace Sigma-Delta modulátoru v technice SC [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2009.
Diplomová práce svým charakterem spadá do jedné z klíčových oblastí elektroniky, do problematiky analogově - digitálního převodu. Zadání práce je cíleno na analýzu možností zvýšení rozlišeni a šířky pásma stávajícího ?? převodníku. Základní naměřené parametry tohoto převodníku jsou 12bitove rozlišení, OSR = 128, BW=20kHz, vzorkovací frekvence max. 5MHz.. INL=3LSB, DNL= max 0.5LSB. Základní nově požadované parametry : 16bitove rozlišení, BW=50kHz, vzorkovací frekvence 5MHz. INL a DNL musí zůstat zachovány. Stávající převodník je realizován v technologii CMOS 0.35um a je sám o sobě velmi složitý blok. Nově požadované parametry se blíží úrovni "state of art" pro tuto technologii. Náročnost zadání je tímto zřejmá a značně přesahuje obvyklou úroveň diplomové práce. Zadání práce vzhledem k realně možným zkušenostem diplomanta lze považovat za splněné. V práci je srozumitelně popsán navržený způsob, jak upravit stávajíci převodník pro dosažení požadovaných parametrů. Zachování řádu modulátoru a přechod na 4 bitový kvantizátor považuji za správný. Metodu DWA pro kotekci THD považuji za efektivně realizovatelnou v 0.35um technologii. Analýza dynamických parametrů OTA je spravná a zadaní pro jejich návrh je kompletní.. Hodnoty kapacit ( Tab.9 a 10) bude potřeba z praktického hlediska upravit. Celkově diplomová práce předkládá analýzu a návrh řešení úpravy stávajícího převodníku na solidní inženýrské úrovni. Aktivitu při řešení diplomové práce hodnotím kladně. Diplomant aktivně plánoval konzultace a měl připraveny věcně správné otázky k podstatě problému. Prakticky byl diplomant omezen mými časovými možnostmi, což ho vedlo k dobré přípravě na konzultaci. Práce s ohledem na její rozsah byla dokončena v termínu. Definitivní obsah práce byl konzultovan pod časovým tlakem. Pro další praxi diplomanta doporučuji lépe poskládat prioritu úloh , začít řešenim kličových problemů a vyhnout se časovému stresu. Diplomant predvedl velice solidni a samostatnou schopnost výběru literatury a jejího studua. Orientace a pochopeni odborných textu hodnotím velmi kladně. Svědčí to jak o jazykové výbavě, tak i o inženýrských schopnostech. Celkově hodnotím předloženou diplomovou práci kladně. Složitost problematiky ?? převodníkú a požadavky zadání prekračují běžnou úroveň diplomové práce. Diplomant předvedl schopnost samostatné analýzy a návrhu řešení. Závěry jeho práce a způsob řešení úpravy stávajícího ?? převodníku jsou správné. Kladně hodnotím samostatnost při studiu literatury a pochopení problematiky. Po formálni stránce je práce přehledná a věcně správná. Oponovat lze něktré kategorizace A-D převodníků typu FLASH, SAR... v úvodu práce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | B | 40/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | C | 15/20 | |
Využití literatury | A | 10/10 | |
Formální zpracování práce | C | 15/20 |
Cílem diplomové práce byl návrh a realizace sigma-delta modulátoru s využitím techniky spínaných kapacitorů. V programu MATLAB student navrhl model modulátoru sigma-delta 2. řádu. Další cílem diplomové práce bylo navrhnout základní bloky modulátoru sigma-delta na tranzistorové úrovni v návrhovém systému CADENCE. Při návrhu modulátoru sigma-delta využil student stávající strukturu převodníku, který je součástí rozhraní optického senzoru. Tento navržený převodník nesplňoval požadavky a nově navržený převodník by měl dosáhnout rozlišení 16 bitů. Odborná úroveň diplomové práce je na velmi dobré úrovni. Logická struktura diplomové práce a návaznost jednotlivých kapitol je rovněž na velmi dobré úrovni. V práci postrádám, že by se student zabýval stabilitou navrženého převodníku, když použil agresivnější přístup pro učení příslušných koeficientů. Tvrzení, že v multibitové struktuře se stabilita zlepšuje, není dostačující. K formální stránce předkládané práce bych měl několik připomínek. Student používá někdy krkolomné vyjadřovaní svých myšlenek. V práci chybí u některých obrázku popisky os. Zarovnání a odstavce jsou v některých částech rozhozené. V textu práce se rovněž najdou špatné odkazy na obrázky. Z práce je znatelné, že je student podrobně obeznámen s danou problematikou a projevil inženýrské schopnosti při řešení diplomové práce. Předložená diplomová práce odpovídá zadání v plném rozsahu.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | B | 16/20 | |
Odborná úroveň práce | B | 40/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | A | 18/20 | |
Formální zpracování práce | B | 8/10 |
eVSKP id 18310