VRÁNA, J. Problematika VFR letů ve vysokých letových hladinách [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.
Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na problematiku VFR letů ve vysokých letových hladinách, kde není tento druh letového provozu obvyklý a je aplikován převážně při monitorování zemského povrchu a zkušebních letech civilních letadel. Práce má rozsah 39 stran, včetně 3 příloh. Student téma zpracoval formou rešerše a práce je věcně správná. V závěru student zhodnotil aktuální legislativní stav v České republice a uvedl i stav v sousedních zemích. V práci lze najít několik překlepů a použití neúplné terminologie (např. str. 18), které ukazují na nižší stylistickou úroveň práce. Student splnil všechny požadavky zadaného tématu. Závěrem lze konstatovat, že student prokázal schopnost samostatné práce a dále, že úroveň předkládané práce odpovídá požadavkům kladeným na bakalářské práce ve studijním programu Profesionální pilot. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | D | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | D | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Práce je rozvržena do tří základních částí. V první se autor věnuje legislativě, respektive organizacím působícícm v oblasti civilního letectví (zde není zcela zřejmá jejich souvislost s řešenou problematikou - např. EASA, IATA a vyskytují se zde zavádějící formulace - např. na str.9 " ...přizpůsobení letadla ...kyslíkovými přístroji.", str.10 " Na základě ...úmluvy byla vytvořena organizace ICAO ..." / " ... ICAO byla založena na základě rozhodnutí ..."). Ve druhé části pak autor nastiňuje předpisové požadavky v oblasti uspořádání a rozdělení vzdušného prostoru. Z formálního hlediska lze práci vytknout nestandardní úpravu odstavců, nerovnoměrné rozložení textu na stranách, nepřesnou terminologii (str.13, 14 uspořádaný/spořádaný tok letového provozu, rozestupy/rozstupy), chybné definování (str. 13 "...vzdušný prostor ....je rozdělen ... horizontálními hranicemi do tříd ..."), v některých případech nepřesné nebo zavádějící uvedení významu zkratek (FAA, OSN, LKTRA/TRA, LKTSA/TSA) . Třetí, stěžejní část práce je věnována stručnému shrnutí pravidel a požadavků na lety VFR, nestandardní lety (včetně srovnání se sousedními státy) a rovněž se zde autor zabývá jejich bezpečností. Zde bych očekával zpracování obecného postupu pro realizaci daného typu letu, vyplývajícího z uvedených požadavků popsaných v jednotlivých podkapitolách této části BP. Práce obsahuje rovněž tři přílohy, jejichž využití v textu však není blíže specifikováno. Závěrem lze konstatovat, že práce obsahově naplnila požadavky zadání a lze ji doporučit k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | D | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | D | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 101382