GAVSHIN, R. Elektromagnetická kompatibilita výzbrojí tramvajových vozidel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2021.

Posudky

Posudek vedoucího

Drápela, Jiří

Diplomová práce se zabývá elektromagnetickou kompatibilitou tramvajových vozidel se zaměřením na přetrvávající problematiku bludných proudů a aktuální problém ložiskových proudů ve střídavých pohonech napájených střídačem. Práce fakticky naplňuje všechny body zadání, nicméně její struktura je nekonformní se současnými požadavky na podobu zpracování. Větší důraz měl být kladen na oddělení rešeršní části, vymezení cílů a následně výsledků práce. Způsob a postup dokumentace záměru a náplně práce nejsou vždy metodické. Tematické celky se někdy nevhodně prolínají. Chybí důraz na systematickou posloupnost. Student nebyl schopen dosáhnout uceleného přehledného popisu elektromagnetického systému trakčních soustav pro tramvaje s důsledným a především přehledným rozkladem jednotlivých významných elektromagnetických rušení, jež jsou příčinou interference. Uvedené by bylo vhodným provazujícím nástrojem pro navázání zásadních témat, kterým se věnuje do hloubky. S ohledem na skutečnost, že čeština není studentovým rodným jazykem, je na nedostatky jazykového charakteru pohlíženo s velkou tolerancí. Velmi vysoké množství pravopisných chyb je tak přehlíženo, i když působí rušivě, a často znamenají problematickou srozumitelnost textu. Frekventovaně je použita nesprávná terminologie, vyskytují se nevhodná/chybná technická vyjádření, která však v zásadě nejsou výsledkem neznalosti technické podstaty, nýbrž nedostatečnou jazykovou vybaveností. Faktem ale zůstává, že výskyt nekorektních a nesprávných terminologických výrazů a spojení je značný. To co je méně tolerovatelné, jsou nedostatky ve větné interpunkci. Lze také vytknout nedůslednost v popisu obrázků a rovnic, jak z hlediska faktické definice, popisu komponent, tak i z pohledu aplikace. Výsledky práce lze přes uvedené považovat za chvalitebné. Provedené rešerše a diskuze problémů, metodik a technik identifikace a nápravy s aplikací na tramvajová vozidla trakční soustavy DPMB lze považovat za přínosné a cenné. Je korektní také uvést, že se student musel v průběhu řešení vyrovnat se změnou konzultanta, se kterým přišla i konkretizace zadání s částečnou změnou zaměření, které vedlo více na problematiku pohonů, která je pouze okrajem oborového zaměření studenta. Postup řešení student konzultoval pravidelně a na práci pracoval rovnoměrně. S přihlédnutí ke všem dílčím hodnocením a komentářům doporučuji předloženou diplomovou práci k obhajobě a hodnotím ji stupněm D/65 b.

Navrhovaná známka
D
Body
65

Posudek oponenta

Jarolín, Zdeněk

viz příloha

Navrhovaná známka
B
Body
85

Otázky

eVSKP id 134903