HARING, F. MEMS magnetometr s mikrokontrolérem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2013.
Student měl za úkol navrhnout a realizovat mikrokontrolérem řízený měřicí systém vybavený inteligentním MEMS magnetometrem. Student provedl literární rešerši, navrhnul koncepci mikroelektronického systému, vytvořil schéma zapojení a realizoval desky plošných spojů. Dále student systém osadil, oživil a naprogramoval demonstrační úlohu. V rámci realizace student funkci demonstroval na elektronickém kompasu. Student postupoval samostatně a koordinovaně. V rámci zpracování bakalářské práce student vyžíval konzultace v přiměřené míře. Student splnil zadání bakalářské práce a práci doporučuji k obhajobě.
Tato práce si bere za cíl využití MEMS magnetometrů. Student měl za úkol navrhnout mikrokontrolérový systém pro ovládání tohoto senzoru. Práce je tedy zaměřena na návrh a tvorbu DPS a její osazení. Student vybral vhodné součástky a oživil celou desky. Závěrem této práce je obslužný program pro mikrokontrolér, který vyčítá data ze senzoru a zobrazuje je. Z formálního hlediska je tato práce naprosto v pořádku. Student volil rozumné rozložení kapitol i jejich číslování. Práce je čtivá a jednotlivé části na sebe plynule navazují. Malou výtku bych měl jen k seznamu citací, kde by mohli být odstraněny hypertextové odkazy. Práce je dělena do několika částí, ve kterých nás autor seznamuje se všemi úskalími a problematikou návrhu tohoto systému. V této práci mne nejvíce zaujala kapitola pět, kde student při popisu hardwarového řešení přidává k jednotlivým částem i schéma zapojeni. V kapitole 5.7 jsem velice ocenil šikovné využití LCD displeje ze stařičké nokie 3310. Kapitola šest popisuje programové řešení, celého systému. Vedle pěkně vypracovaných vývojových diagramů, ale tato kapitola postrádá aspoň malou ukázku zdrojového kódu. V kapitole 7.2 nám autor popisuje hardwarové parametry celého systému, ale neuvádí, jaké jsou parametry týkající se problematiky měření. V práci mi trošku chybí zobrazení naměřených hodnot a grafy, popřípadě vyhodnocení měření na vytvořeném systému. V závěru práce spíše autor popisuje postup prací, než aby zhodnotil výsledky. Na této práci je vidět, že student i přes popsané nedostatky prokázal své bakalářské schopnosti. Tuto práci doporučuji k obhajobě.
eVSKP id 66252