TUPÁ, A. Design domácí skartovačky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Pro design je důležité i hodnocení designérských kvalit práce: úroveň tvarové kultivace - B, barevnost navrženého designu - A a grafická úprava výkresu - C. Jedná se o koncepci vycházející z podélného uložení skartovacího mechanismu v kvádru, s ovladači a sdělovači na kratší straně, což je výhodné řešení s ohledem na uložení pod stolem nebo na stole a má to svůj potenciál i proporčně kompoziční. Ovládací panel je prostorově vytažen jako ovál, čímž celek získává charakteristický výraz a zároveň to souvisí s ergonomií a bezpečností, kdy jsou vstupy do skartovačky a ovladače a sdělovače jednoznačně odděleny. Pozitivně hodnotím též zpracování detailů, barevné řešení, které podporuje vymezení plochy se vstupy nahoře pro vhoz a koš v čele. Ve spodní nosné části postrádám vnitřní žebrování, které by celek dostatečně vyztužilo a zajistilo stabilitu přístroje při vysunutém koši. Bakalářská práce splňuje všechny body zadání a obsahuje vlastní řešení designu domácí skartovačky.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Studentka měla za cíl práce vytvořit design menší domácí skartovačky pro seriovou výrobu s využitím plastových dílů. Zamýšlela se i nad větší atraktivností a lepším ovládáním stroje. To se jí z velké části podařilo, neboť atraktivita neznamená tvarovou složitost. Jde o současný design, co se vzhledu týče, jen snad piktogramy i logotyp svým řešením (písmo Stop z 70. let 20. stol.) evokují jinou dobu. U hlavního korpusu není oproti popisu dostatečně zřejmá tvarová stabilita (tj. samonosnost konstrukce a její tuhost v základně i např. v čele objektu) Textová část BP je věcná a je psána srozumiteným jazykem. Pro design je důležité i hodnocení designérských kvalit práce: úroveň tvarové kultivace - B, barevnost navrženého designu - A a grafická úprava výkresu - A. Bakalářská práce splňuje všechny body zadání a obsahuje vlastní výsledky k tématu Design domácí skartovačky.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 124824