MINÁČ, J. Systém navigace pomocí GPS pro účely cementárenské technologie [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2009.
Diplomant Ján Mináč prokázal při práci na tématu navigace nákladních automobilů v surovinových dolech pro cementárenskou technologii velmi dobré teoretické znalosti i velmi dobré praktické dovednosti při tvorbě modelu cementárenského lomu, rozboru metod prohledávání map, rozboru a vyhodnocení stávajících algoritmů a při naprogramování algoritmu vyhledání cest. Diplomant pracoval usilovně a efektivně se svědomitým přístupem. Po celou dobu práce na zadání byl v kontaktu se zadávacím pracovištěm a účinně s ním spolupracoval. Prokázal samostatnost a iniciativu. Zadání splnil v plném rozsahu. Při práci se nesetkal se zvláštními potížemi. Navrhuji hodnocení: výborně
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 47/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 18/20 | |
Formální zpracování práce | A | 18/20 | |
Využití literatury | B | 8/10 |
Předložená práce je psána logicky s cílem objasnit zcela novou problematiku řízení svozu natěžené suroviny do drtících a úpravnických linek. Diplomová práce vychází z hlediska potřeby uplatnění účinného systému navigace aut v cementářském lomu, který je velmi vhodný. Téma práce je z tohoto hlediska velmi aktuální, neboť přispívá i ke značným ekonomickým přínosům ve výrobě cementu. Diplomová práce splnila stanovený cíl, ukazuje a popisuje princip implementace zvoleného algoritmu do stávajícího modelu surovinového lomu. Škoda, že autor v předložené práci nenaznačil možné varianty aplikace na konkrétním lomu cementářského závodu. Diplomová práce představuje tvůrčí aplikaci moderních metod řešení distributivních úloh s využitím moderní techniky pro návrh navigačního modelu. U matematického modelu není dostatečně zdůrazněno, že se jedná pouze o logistický distributivní model, nikoli o model chemicko - technologický s vazbou na potřebu stabilizace chemismu na předhomogenizační skládce. Je správně analyzována problematika dopravních cest a celkového organizačního uspořádání režimu distribuce a logistiky v lomovém hospodářství tj. stanovení tříd, atributů a metod, které jsou stanoveny podle zvyklostí lomového hospodářství. Pro metodu hledání nejkratší cesty autor vhodně zvolil Dijkstrův algoritmus. Srovnání Dijkstrova algoritmu a Floyd - Warshallova algoritmu je provedeno povrchně. Za podstatný přínos diplomové práce považuji vytvoření efektivního algoritmu pro navigaci svozu požadovanou cestou, který je možno dobře realizovat. Výsledky byly ověřeny simulací i v reálném prostředí. Škoda, že nedošlo k ověření v konkrétním cementářském lomu, kde může hrát svoji roli rušení od silných elektrických agregátů.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 20/20 | |
Odborná úroveň práce | A | 45/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | A | 18/20 | |
Formální zpracování práce | A | 10/10 |
eVSKP id 22237