KOLOMAZNÍK, M. Vytápění elektromobilů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2012.

Posudky

Posudek vedoucího

Hejčík, Jiří

Vytvořená bakalářská práce se zbývá aktuální problematikou vytápění elektromobilů, což mělo za následek řadu obtíží, neboť výrobci automobilů považují vlastní řešení vytápění elektromobilu za své Know-How a neposkytují k této problematice žádné informace. Student tak v průběhu řešení zadané práce uvízl ve slepé uličce, ze které se dostal svým aktivním přístupem, kdy namísto zpracování rešerše současných způsobů vytápění elektromobilů provedl analýzu možných využitelných zdrojů odpadního tepla, kterou následně použil k vypracování několika možných variant vytápění elektromobilů, čímž splnil požadavky zadání této práce. Práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Fišer, Jan

Pan Milan Kolomazník zpracoval bakalářskou práci s velice aktuální problematikou týkající se kontroly prostředí v kabinách automobilů s elektrickým pohonem. V práci podrobně rozebral především základní pojmy týkající se tématu, možné zdroje odpadního tepla pro vytápění kabiny, způsoby přímého elektrického vytápění, nastínil problematiku chlazení v letních měsících a uvedl základní konstrukční řešení nezávislých vytápěcích jednotek. V poslední kapitole práce pak provedl koncepční návrh systémů pro vytápění a chlazení kabin elektromobilů kombinující jednotlivé technologie popsané v práci. Práce využívá celkově 59 různých zdrojů informací a její největší přínos vidím především ve výpočtu možných ztrátových výkonů elektrického pohonného systému při různých provozních zatíženích vozidla (kapitola 3) a v konkrétních koncepčních návrzích systémů pro vytápění/chlazení kabiny (kapitola 7) K práci mám tyto připomínky: - V kapitole 3 Tepelné ztráty je velice podrobně řešena problematika odpadního tepla produkovaného v pohonných jednotkách různých elektromobilů se závěrem, že množství tepla není dostatečné pro vytápění kabiny. Odhad potřebného tepelného výkon pro vytápění kabiny je však uveden až v kapitole 7. - Pro zvýšení přehlednosti práce by některé kapitoly mohly být podrobněji členěny např. kapitola 3.1, 3.3 a 7. - U popisu nevýhod "kapalinového topení" v kapitole 4.1 jsou zřejmě zaměněny pojmy kompresor a čerpadlo. - Některé formulace a tvrzení v práci jsou poněkud diskutabilní či nejasné např. " V zimním období to tedy znamená topit tak, aby baterka dodávala optimální energii potřebnou pro jízdu." kapitola 3, strana 16. "Částečně omezující může být i vyšší hlučnost, kterou vzduch neumí tak dobře jako voda izolovat." kapitola 6, strana 40. Cíle práce byly splněny, proto doporučuji práci pana Milan Kolomazník k obhajobě a hodnotím ji stupněm velmi dobře /B.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 50589