SVOBODOVÁ, E. Spokojenost zákazníků [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2019.
Hlavní cíl práce byl naplněn. Navrhovaná opatření na zvýšení úrovně spokojenosti zákazníka jsou v souladu s navrhovaným cílem a jsou logicky strukturována dle teoretického rámce. Autorka použila vhodné metody pro sběr a analýzu dat. Autorka velmi dobře interpretuje závěry z provedených analýz a vlastního průzkumu. Navrhovaná opatření pro zvýšení úrovně spokojenosti jsou logicky a přehledně propracovaná. Návrhová část obsahuje časové hledisko, finanční rámec, personální zajištění a analýzu rizik, což umožňuje snadnější implementaci navrhovaných opatření do praxe. Práce také obsahuje predikci budoucích obratů společnosti ve třech variantách. Formální náležitosti a použitá terminologie je na velmi dobré úrovni. Citační norma je dodržena. Otázka k obhajobě: Který z uvedených návrhů na zvýšení spokojenosti zákazníka považujete na nejdůležitější?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | C |
Autorka se ve své práci zabývala hodnocením spokojenosti zákazníka s jednotlivými službami. Cílem obhajované práce je zjištění spokojenosti zákazníka pomocí vykonaných analýz a navržení opatření, která povedou k jejímu zvýšení. Tento cíl je v úvodu práce popsán jasně a také je srozumitelně rozvržen do jednotlivých dílčích cílů, jež jsou v průběhu bakalářské práce obsahově naplňovány. V teoretické části práce studentka popsala význam marketingu pro existenci společnosti, marketingové prostředí a zabývala se také spokojeností zákazníka a jejím měřením. Pro zjištění aktuálního postavení společnosti vůči zákazníkům je využit marketingový výzkum, a to prostřednictvím dotazování respondentů na jednotlivé ukazatele. V teoretické části studentka jednotlivé ukazatele popsala. Autorka pečlivě provedla analýzu současného stavu společnosti a její konkurence, analyzovala dopady přítomnosti konkurence na společnost, jaká jí může způsobovat rizika a jaký potenciál oproti konkurenci může využít. Kladně hodnotím detailní prozkoumání vybrané konkurence společnosti, jež je provedeno z několika úhlů pohledu. Součástí vyhodnocení rizik jsou i ta, která společnost podstupuje díky rozhodnutím vedení společnosti a nastavením vnitřních procesů. Splnění cíle a naplnění návrhové části studentka podpořila marketingovým výzkumem, přesněji dotazníkovým šetřením, čímž získala potřebná data pro návrhovou část. Návrh na zlepšení situace společnosti je strukturován dle jednotlivých oblastí ke zlepšení. Líbí se mi různorodost návrhů, a tedy možnost společnosti aplikovat zlepšovací návrhy na více frontách. Literární zdroje jsou citovány dostatečně, autorka se také vyvarovala překlepům a nesrozumitelným větám. Práce má pro společnost, dle mého názoru, praktický význam, protože díky podrobné analýze a marketingovému průzkumu mohla studentka přizpůsobit své návrhy skutečným potřebám firmy, které lze ihned zavést a aplikovat v praxi. Předložená práce velmi dobře splňuje požadavky a nároky na bakalářskou práci.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | A | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji | B |
eVSKP id 116534