HOLBOVÁ, D. Podpora prodeje a reklama konkrétní autoškoly [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2024.
Na zpracování bakalářské práce pracovala autorka velice zodpovědně a s velkým zájmem. Prokazovla svoji schopnost pracovat samostatně i využívat věcných konzultací, na které byla vždy velice dobře připravena. V práci je využito adekvátních zdrojů informací i jednotlivých dílčích analýz. Pozitivně hodnotím snahu ověřující vztah zákazník/spotřebitel v podobě testování hypotézy (Nejmladší věková skupina častěji dostává kurz darem). Práce jako celek působí příjemným dojmem, čemuž napomáhá i precizní přepracování obrázků do jednotného stylu (i v teoretické části práce). Pro představu je práce velice vhodně doplněna o grafické prvky. V návrhové části lze tyto vnímat jako svěží, zdařilé, jednoznačně doplňující jednotlivé návrhy o využitelnou vizuální stránku. Práci jako celek hodnotím pozitivně pro její praktický přínos a využitelnost. Otázky k obhajobě: 1) Který z návrhů je podle Vás tím nejdůležitějším pro realizaci z pohledu posílení konkurenceschopnosti? 2) Může se podle Vás nějak výrazně změnit chování zákazníků/ spotřebitelů kvůli na trhu kvůli novému režimu L17
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | Výstupy práce směřují k cílům stanoveným v zadání. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | Autorka zvolila vhodný postup řešení a využívá adekvátních metod. Pozitivně hodnotím včlenění testování hypotézy, které u tohoto typu absolventských prací není standardním. V práci bylo vhodné jasně vymezit, co vše pomáhá posilovaat konkurenceschopnost. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | Autorka prokazuje schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich adekvátní závěry. | |
Praktická využitelnost výsledků | A | Výsledky práce jsou prakticky dobře využitelné, ať už se jedná o provedené analýzy, tak zejména o předložené návrhy. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | Práce má logickou strukturu a působí přehledně. Pro jasnou představu autorka doplňuje texty vhodně o obrázky. V práci je využíváno vhodné terminologie a je psána na odborné jazykové úrovni. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B | Autorka prokazuje svoji schopnost pracovat s velkým množstvím adekvátních informačních zdrojů, které dovede vhodně kombinovat. Tyto pak uvádí v seznamu použitých zdrojů a náležitě je cituje. Místy jsou jen drobné nepřesnosti. Při kontrole pomocí Theses.cz byla vykázána podobnost se všemi nalezenými dokumenty pouze 8,2 %. Nejvyšší míra shody u jednoho dokumentu pak byla menší než 2 %. |
Z celkového hlediska lze považovat předloženou bakalářskou práci za kvalitní podklad, který pomůže podniku nastavit činnosti v oblasti marketingové komunikace s důrazem na podporu prodeje, které povedou ke stabilizaci obchodních činností a potenciálu získání nových zákazníků.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | Zpracování bakalářské práce odpovídá mírně lepší standardní úrovni, a to i přes dílčí chyby při zpracování dílčích analýz. Tyto chyby v provedené analytické části mírně ovlivňují kvalitu jednotlivých zpracovaných návrhů. Vzhledem k tomu lze konstatovat, že bakalářská práce dosáhla stanoveného hlavního cíle na dobré úrovni. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | Zvolený postup a struktura bakalářské práce odpovídá zadanému tématu. Bakalantka využívá obvyklé metody v tématu marketingu, reklamy a podpory prodeje. V rámci realizovaného výzkumu využívá institutu "hypotéz". Tyto hypotézy jsou však nevhodně naformulované a také nevhodně ověřované. Vzhledem k tomu, že se jedná o bakalářskou práci a bakalantka neměla dostatečné teoretické podklady pro správnou formulaci, lze to vnímat pouze jako drobné pochybení bez závažného vlivu. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | Provedená analýza mikro- a makroprostředí je zpracována v zásadě na adekvátní úrovni. Bakalantka uvádí přehled 7 konkurentů v rámci vybrané lokality a následně popis 5 z nich. V popisu cílové skupiny však uvádí jako cílovou lokalitu město Vsetín a okruh 20 km. V analýze konkurence a zákazníků ale toto již nezohledňuje. V rámci souhrnu analytické části práce bakalantka využívá "Souhrn analýz". Obsahově se však jedná o SWOT analýzu, kdy uvedené hrozby jsou uvedeny velmi stručně až povrchně, a není je možné využít pro případnou "adaptaci" autoškoly pro další období - ať již z hlediska příležitostí (řidičák od 17 let) nebo hrozeb (zákaznické požadavky na typ vozidla). | |
Praktická využitelnost výsledků | C | Jednotlivé návrhy lze považovat za adekvátní vzhledem ke stanovenému cíli bakalářské práce. Určitý problém spatřuji v tom, že dílčí analýzy popisují některé oblasti makro- a mikroprostředí velmi stručně až povrchně. Tyto výsledky pak mohou výrazně zkreslovat uvedené návrhy. Některé návrhy tak nejsou příliš podpořeny provedenou analytickou částí. Bakalantka uvádí např. neexistenci substitutů ke kurzům autoškoly. Na úrovni přímé konkurence se substituty pak můžeme vnímat nabídku kurzů v jednotlivých řidičských skupinách (A - B - C - D - E). V rovině nepřímé konkurence však lze identifikovat celou řadu alternativ - taxi služby, veřejná doprava. V případě cyklistiky pak není potřeba vlastnit žádné "řidičské oprávnění" (cyklistika však má zásadně odlišné výhody i nevýhody v porovnání s automobilem). Samotné návrhy pak reflektují operativní činnosti s možností rychlé reakce a adaptace na základě aktuálních potřeb a vlivů Vzhledem k tomu, že se jedná o - v zásadě - operativní činnosti, není nezbytné významně upravovat jednotlivé návrhy před jejich realizací. | |
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | Bakalářská práce obsahuje drobné formální chyby (překlepy, vynechávané místo). Jazyková stránka bakalářské práce a použitá terminologie odpovídá tématu a úrovni práce. Jako mírné negativum vnímám "nestrukturování textu". Bakalantka využívá styly nadpisů do 3. úrovně, ale v mnoha místech práce (v teoretické i analytické části práce) dochází ke "stírání" jednotlivých témat z důvodu absence odlišení od dalšího textu. Vyjma nadpisů mohla bakalantka využít např. odrážek nebo číslovaných seznamů. Drobnou chybou je neuvedení jednotek v tabulce 6 (s. 48). Z formálního a vizuálního hlediska pak považuji ze nešťastné provedení odstavců o délce 2-4 řádky textu. Takovéto pojetí lze v předložené bakalářské práci nalézt ve všech jejích částech. Nízký rozsah popisného textu snižuje celkový dojem a vnímanou kvalitu práce. | |
Práce s informačními zdroji | B | Bakalantka v textu práce uvádí citace některých zdrojů, které nejsou následně uvedeny v seznamu zdrojů (např. Kotler, 2007 uvedenou knihu napsali 4 autoři). Z hlediska citační úrovně vnímám slabší kombinování zdrojů v rámci teoretické části práce. V případě popisu vybrané autoškoly taktéž je slabá úroveň citací až místy jejich absence (např. kap. 2.2 Analýza marketingového mixu). Vyjma uvedených pochybení lze jednotlivé zdroje považovat za v zásadě aktuální a relevantní pro zvolené téma bakalářské práce. |
eVSKP id 160133