PLEVA, O. Technologie bezvýkopových oprav potrubních sítí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.
Student vypracoval na zadané téma poměrně rozsáhlou bakalářskou práci. Ta je koncipována jako průřez používanými metodami bezvýkopových oprav potrubí. Práce je přehledně členěná a metody jsou srozumitelně popsány. Popis je rovněž doplněn schématy a obrázky usnadňujícími orientaci v dané problematice. V závěru student prokazuje, že je schopen racionálního zhodnocení a porovnání jednotlivých metod. Student při tvorbě bakalářské práce konzultoval svůj postup s odborníky z praxe a získal tak cenné a hlavně praktické informace o jednotlivých metodách. Student pracoval iniciativně, samostatně a postup v práci se mnou konzultoval v rozumné míře. Zadání bylo splněno v celém svém rozsahu. Z výše uvedených důvodů doporučuji práci k obhajobě. Po jejím obhájení souhlasím s udělením titulu bakalář.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Bakalářská práce je věnována tématu bezvýkopových oprav potrubních sítí. Tato práce provede čtenáře přes vymezení základních původců poruch potrubí, rozboru metod odhalení poruch a přípravy potrubí čištěním před samotnou bezvýkopovou opravou, renovací nebo výměnou potrubí. Rozsah práce napoví, že se student tématu věnoval poctivě a snažil se v každé z kapitol patřičně vymezit dostupné technologie a jejich princip, aplikovatelnost a nákladnost. Průřez tématem, který je v práci obsažen, tvoří dobrý základ ke studiu technologií bezvýkopových oprav potrubních sítí. Text je logicky strukturován a vhodně ilustrován obrázky citovanými z dostupných internetových zdrojů. Přes drobné gramatické nedostatky vyniká práce srozumitelností. Celkovou úroveň bakalářské práce významně nesnižují ani chyby z nepozornosti, např. opakující se číslování kapitol 6.5.3, opakující se nedostatek v seznamu zdrojů v podobě roku „20??“ u internetových zdrojů a patrně chybějící ilustrace u elektromagnetických detektorů (viz kapitola 3.3.1). Závěrem student zhodnocuje v práci dříve jmenované bezvýkopové technologie. Závěr je velmi rozsáhlý a popisný. Velká část závěru by mohla tvořit vlastní kapitolu, věnovanou expertní volbě správného postupu a vhodné bezvýkopové technologie. Zájem studenta o problematiku bezvýkopových oprav potrubí reflektují reference na odborníky z praxe, se kterými student svoji práci konzultoval. Výsledná práce a její části v plném rozsahu naplňují zadání bakalářské práce. Práci hodnotím výborně a doporučuji ji k obhajobě. Po úspěšném obhájení doporučuji udělit studentovi titul bakalář.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 96859