LISICKÝ, T. 3D hra využívající zaostření na holografickém displeji [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.
Autor úspěšně demonstroval vybrané herní mechaniky, které se ukázaly na základě uživatelské studie jako použitelné na 3D displejích. Bylo využito dobře nastudovaných teoretických poznatků z podobných studií. Práce splnila zadání a je dobrou demonstrací inovativních herních mechanik.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Cílem práce byl průzkum možných herních mechanik pro 3D autostereoskopické displeje. Autor nastudoval několik vědeckých studií na dané téma, komunikoval s vývojáři aplikací pro 3D displeje a sám implementoval několik vybraných mechanik, které demonstruje výsledná aplikace. Tyto mechaniky byly také otestovány uživateli a byla získána zpětná vazba ohledně využitelnosti 3D displejů pro herní průmysl. Aplikace využívá pro zobrazení displej od společnosti Looking Glass Factory. Práce byla náročná, jelikož zahrnovala studium ne zcela běžných herních mechanik a využití netradičního hardware. Výsledná práce je na dobré úrovni a splňuje zadání. | ||
Práce s literaturou | Autor vyhledal a také konzultoval vhodně použité literární prameny. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Konzultace probíhaly pravidelně. V prvním semestru v menší míře, ve druhém autor však zrychlil pracovní tempo a prezentoval dosažené výsledky. | ||
Aktivita při dokončování | Práce byla dokončena včas a dostatečně konzultována. | ||
Publikační činnost, ocenění | Jedná se spíše o demonstraci mechanik. Získané poznatky však mohou mít význam i pro potenciální výzkumnou činnost. Aplikace by také mohla být v budoucnu rozšířena do plnohodnotného herního dema. Prozatím není publikována. |
Práce je pečlivě zpracovaná, výsledkem je zajímavé herní demo využívající vlastnosti "exotického" displeje.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Zadání hodnotím jako obtížnější, protože vyžadovalo zvládnutí neobvyklé technologie, ke které není k dispozici příliš materiálů a příkladů a komunita vývojářů je malá. Současně zadání vyžadovalo jistou míru kreativity. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | |||
Rozsah technické zprávy | Rozsah práce je se svými přibližně 62 normostranami v obvyklém rozmezí. Všechny části práce jsou informačně hodnotné, práce neobsahuje žádnou vatu. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 90 | Práce je logicky strukturovaná, kapitoly na sebe vhodně navazují. Text působí odborným dojmem a přitom je dobře srozumitelný. | |
Formální úprava technické zprávy | 85 | Po typografické stránce téměř není co vytknout. Jazykovou stránku práce nemohu posoudit. Pouze jsem narazil na několik případů nesprávného překladu termínů (focal plane - rovina soustředění, augmented reality - upravená realita, immersion - zahlcení). | |
Práce s literaturou | 80 | Práce s literaturou je příkladná, je citováno 28 relevantních zdrojů. Vyzdvihnout je třeba pečlivou analýzu využití 3D displejů. Pouze je škoda, že se týká zejména vnímání hloubky, ale práce s rovinou ostrosti (případně také hloubkou ostrosti) je opomenuta. Taktéž by bylo zajímavé prozkoumat jak se s ostrostí pracuje v komerčně dostupných hrách. | |
Realizační výstup | 90 | Výstupem je plně funkční hra pro 3D displej Looking Glass, která obsahuje implementaci navržených herních technik využívajících možnosti zařízení. Hra byla v rámci provedeného uživatelského testování (n=7) hodnocena pozitivně. Zdrojové kódy se zdají být na dobré úrovni, obsahují komentáře. | |
Využitelnost výsledků | Práce představuje zajímavý experiment zkoumající možnosti a vhodné využití multiskopického displeje pro hraní her. Navržené herní techniky pracující mj. s rovinou zaostření mohou být využity při vývoji dalších her. Samotná hra by mohla být zajímavá pro komunitu uživatelů a vývojářů tohoto typu displejů. |
eVSKP id 143023