LIPA, M. Interaktivní webové výukové aplikace z oblasti vektorové grafiky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2019.

Posudky

Posudek vedoucího

Rajmic, Pavel

Bc. Matúš Lipa měl za úkol vytvořit applety pro výuku. Pravidelně konzultoval jak text, tak programy. Co se týká textu, teoretická část je sbírkou víceméně převzatých (a ocitovaných) zdrojů; text je myslím pojatý zbytečně opatrně a neinvenčně, zvláště s uvážením, že to není nijak složitá problematika. Klíčové části by si zasloužily větší rozbor (např. rasterizace kružnice je popsána na jedné stránce + obrázek. Co se týká appletů, mrzí mě, že student nevyslyšel moje (konzultovaná) přání a požadavky: Bézier: Nejsou popsané osy. Posuvník je zbytečný dokud není zapnut bod na křivce. Racionální Bézier: Je to jen zobecnění Béziera, mohlo být efektivně vše v jednom. Rasterizace kružnice: Nefunguje správně, jelikož v části kružnice, kde je řídicí osou "y" se vedle sebe rozsvítí dva pixely vodorovně. To není možné. Applety míchají češtinu a slovenštinu. Kromě appletu pro kružnici jsou nicméně všechny ve stavu použitelném pro výuku, což oceňuji.

Navrhovaná známka
C
Body
75

Posudek oponenta

Šeda, Pavel

Diplomová práce studenta se zabývala tvorbou výukové webové aplikace z oblasti vektorové grafiky. V této práci bylo cílem vytvořit applety s využitím HTML a JavaScriptu. Z odborného hlediska je práce na dobré technické úrovni. Student si dokázal poradit se složitou problematikou algoritmů vektorové grafiky a vhodně je implementoval. Implementační část práce považuji za zdařilou a kladně hodnotím využití knihovny D3.js pro vizualizaci grafů. Jedinou výtkou implementační části je nepříliš dobrá okomentovanost kódu. Textová část práce je psána slovensky a proto si nedovolím hodnotit její jazykovou úroveň. Nic-méně práce obsahuje některé nedostatky, jako např. na straně 10 v Sekci 1.1 je uvedena věta “ktoré obraz vytvárajú. [1].”, kde citace je umístěna do samostatné věty. Některé matematické vztahy nejsou zakončeny vhodně tečkou, např. rovnice (2.3). V některých částech chybí úplně citace, např. sekce 2.1. V celé kapitole 3 je využita citace pouze z jednoho zdroje. Dále kódy v kapitole 5 by mohly být vhodně odděleny od textu a barevně vyznačeny atd. I přes výše uvedený výtky považuji zadání práce jako splněné. Dle výše uvedených poznatků hodnotím tuto diplomovou práci známkou B (83 bodů).

Navrhovaná známka
B
Body
83

Otázky

eVSKP id 118169