VYSLOUŽIL, M. Přestavba mechanismu řazení manuální převodovky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Bakalářská práce pana Vysloužila se zaměřuje na přestavbu manuální převodovky pro osobní automobil. Rešeršní část je kvalitní a rozsáhlá, ale objevují se v ní určité nepřesnosti, zejména v překladu z anglicky psaných zdrojů (například bezešvá místo bezprodlevová převodovka). Velice hodnotné jsou kapitoly mapující současný stav převodovky určené k přestavbě. Byl vytvořen velmi detailní CAD model celé převodovky včetně náročných modelů obalů převodovky s použitím pokročilých metod reverzního inženýrství. Tato nesnadná část spotřebovala značné množství času, a tak na samotnou přestavbu už ho mnoho nezbylo, proto je návrh převážně koncepční. Nicméně stanovené cíle byly splněny, bylo realizováno velké množství práce a i přes drobné nedostatky je bakalářská práce na velmi dobré úrovni. Bylo využito značného množství zdrojů, avšak ne všechny jsou zcela vhodné pro odbornou práci (např. "laická" YouTube videa). Grafická i stylistická úprava je dobrá, pouze místy uvádí student nepodstatné netechnické informace. Student pracoval svědomitě a velmi intenzivně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | |||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | |||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Bakalářská práce pana Vysloužila zpracovává téma přestavby mechanismu řazení manuální převodovky. První část práce rozebírá základní informace z oblasti automobilových převodovek. Následují stručné informace o samotném sekvenčním řazení. Další kapitola poměrně rozsáhle rozebírá různá provedení převodovek konkrétních výrobců vozidel. Další části jsou již věnovány samotnému konstrukčnímu řešení úpravy převodovky. Toto zahrnuje 3D sken obalu převodovky, CAD modelování vnitřních částí. Je třeba uvážit mimořádnou časovou náročnost těchto provedených prací, které navíc v případě skenování jsou výrazně nad rámec běžných znalostí získaných v průběhu studia. Vzhledem k rozsahu celé bakalářské práce se část věnovaná samotné přestavbě jeví jako stručněji zpracovaná, přestože se jedná o stěžejní kapitoly kompletního řešení. Autor uvádí v závěru, že toto bylo dáno skutečností, že některé úpravy skenů a modelování částí převodovky byly časově náročnější než sám předpokládal. Toto jistě lze pochopit, otázkou je, zda tedy tyto náročné úpravy nemohly být zjednodušeny a věnovat více času samotné přestavbě. Práce je i přes výše zmíněný nedostatek zpracována pečlivě a přehledně. Rozsah informací, včetně grafického doprovodu je dostatečný, může tak sloužit jako dobrý kompilát informací z oblasti převodovek, které jsou jinak roztříštěny v mnoha pramenech. Že by však práce přinesla dostatek podkladů pro reálnou přestavbu mechanismu řazení vlastní konstrukce (případně celé převodovky) jisté není. Práce je však jinak na dobré stylistické i grafické úrovni a lze ji doporučit k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 132184