KUDOVÁ, Š. Uplatnění marketingu v řízení firem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2010.
Předložená diplomová práce je zaměřena na aktuální problematiku - cílem je analýza stávající úrovně uplatnění marketingu ve firmě a posouzení bariér pro uplatnění marketingových postupů a na to navazující návrhy opatření, směřujících k vyšší míře uplatnění marketingových poznatků při řízení firmy. S ohledem na takto stanovený cíl považuji teoretickou část na relativně málo zacílenou - zatímco marketingová východiska jsou zde zpracovaná, postrádám zde úvahy o bariérách uplatnění marketingových postupů... V analytické části vidím určitý rozpor - oproti deklarovaným cílům se diplomantka věnuje spíše popisu různých (často ani ne marketingových) aktivit, přitom samotného hodnocení míry využití marketingových nástrojů je zde velmi málo. SWOT analýza přináší řadu dílčích závěrů, v návrhové části jsou obsaženy (v různé míře rozpracované) návrhy na jejich využití/eleminaci. Návrh na pořízení mycích strojů je sice zajímavý, ale pro takto zaměřenou firmu nejde o "směr hlavního úderu", zřejmě půjde spíše o doplňkovou činnost... Otázky pro diskusi: 1) Jak lze hodnotit přínos marketingových nástrojů pro firmu? (Uveďte na příkladu reklamních aktivit). 2) Ze SWOT analýzy vyplývá, že firma poskytuje široký servis, navíc, dostupný 7 dní v týdnu, zakázkovou výrobu na počkání atd. a zároveň nejnižší cenu. Toto vše je zahrnuto do "silných stránek". Tato argumentace je stále ještě poměrně častá, ale obsahuje jednoznačný rozpor. Prosím, okomentujte ho. 3) V čem vidíte největší bariéry pro uplatnění marketingových přístupů ve firmě a jak je lze překonat?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B |
eVSKP id 29225