NOVÁK, J. Návrhy simulací v oblasti přístupových a transportních sítí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2024.
Student Jan Novák zpracoval bakalářskou práci na téma „Návrhy simulací v oblasti přístupových a transportních sítí“. Hlavním problémem autora je, že bakalářskou práci s vedoucím během semestru vůbec nekonzultoval, takže výsledek nerespektuje potřeby výuky, ale pouze myšlenky autora. Pokud se podíváme na Zadání bakalářské práce a jeho plnění je třeba konstatovat, že student měl za pomoci anglického manuálu výrobce připravit Zadání vhodná k zavedení do výuky a měl by vést studenty k pochopení měřené problematiky. V pracích vycházejících z manuálů výrobce je velmi těžké pracovat s těmito manuály a nesklouznout k pouhému překladu z angličtiny do češtiny. Autor pro své laboratorní úlohy využil úlohy doporučované výrobcem, o vlastní simulaci se nepokusil, ani to neuvádí v textu práce. Student vůbec nezaregistroval, že v minulosti bylo na původní verzi softwarového TIMS vypracováno několik bakalářských prací a navrhl část úloh podobných těm, které se v minulosti již vyskytly. Jako jeho přínos lze hodnotit, že úlohy jsou v nové verzi TIMS. Úlohy to jsou většinou poměrně jednoduché, představoval jsem si simulaci složitějších jevů, a proto jejich použití v laboratorní výuce je diskutabilní. Přesto se mnohdy zdá, že autor pouze využívá podklady výrobce a sám problematice úloh do detailu nerozumí. Velmi špatná je práce s literaturou. Seznam literatury je krátký, na položky [7] a [8] jsem navíc nenalezl žádný odkaz. Teoretický rozbor úloh měl být podpořen vhodnější literaturou a měl by být rozsáhlejší s lepší orientací na praktické laboratorní úlohy. Po formální stránce je práce průměrná, obrázky jsou solidně přehledné. Na tabulky a obrázky se neodvolává v hranaté závorce, tabulka v textu označená (1) je ve skutečnosti (3.1), atd. Jazyková úroveň práce je akceptovatelná. Kontrolních otázek v zadání úloh je málo, odpovědi na ně jsou velmi stručné a téměř nepoužitelné. Nelze podle nich určit, zda studenti v laboratoři úlohu pochopili. Stručný manuál nového simulačního systému TIMS lze považovat za základ, jeho přínos pro studenty neočekávám velký. Postrádám konkrétní login a heslo nutné k přihlášení do nového TIMS. Návrhy tří laboratorních úloh nejsou v zásadě špatné, velmi negativně se na nich však projevila nekomunikace s vedoucím. Bakalářská práce splňuje základní požadavky na ni kladené a doporučuji ji k obhajobě.
Předložená bakalářská práce se zabývá návrhy úloh v oblasti přístupových a transportních sítí. Cílem zadání bylo prostudovat systém TIMS a vytvořit jeho uživatelský manuál. Na základě kapitoly 2 a 3 je velmi náročné určit, jestli se jedná o odpovídající manuál. Uvidí-li student toto prostředí poprvé nebude mít usnadněnou orientaci, neboť vytvořený manuál je silně nedostačující. Student uvádí, že kompletní seznam úloh je na stránkách výrobce, neuvedl však odkaz. Navržené úlohy postrádají detailní teoretický úvod, který by pomohl studentům problematiku pochopit. Navíc nelze jednoznačně určit, jestli navržené úlohy jsou pouze přeloženým textem od výrobce nebo se jedná o vlastní návrhy. Vzorové protokoly jsou rovněž velmi strohé a vzorové vypracování příliš nesvědčí o pochopení problematiky autorem. Bakalářská práce obsahuje překlepy a žalostné množství použité literatury, která nemá logické členění. Na základě uvedených nedostatků hodnotím práci známkou D, 60 body.
eVSKP id 161198