KULČÁK, B. Návrh doporučení pro využití guerilla marketingu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.

Posudky

Posudek vedoucího

Havíř, David

Student zpracoval sám sebou navržené téma s plánovaným přínosem výstupů jako východisek pro tvorbu marketingové kampaně firmy, ve které působí. Tím, že bylo zvolené téma do značné míry unikátní, vyžadovalo od studenta nalezení vhodného přístupu k řešení. Doporučení mají obecný charakter, což s menším počtem analyzovaných kampaní může limitovat jejich využitelnost. Přístup k řešení problému lze však celkově považovat za velmi dobrý a výsledky za směřující k naplnění cíle. Uvádíte, že je třeba kampaň v jejím průběhu hlídat a usměrňovat – jaké nástroje komunikace byste volil pro usměrňování či podněcování kampaně? Jako poslední doporučení uvádíte řádné ukončení kampaně – mají kampaně tohoto typu nějakou optimální délku, případně jaké podněty mohou vést k jejím ukončením?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B Práce na dobré úrovni naplňuje stanovený cíl.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A Zvolený postup řešení je adekvátní, práce využívá metod, které jsou pro tento typ práce vhodné.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A Obsah teoretické části vytváří východiska pro zpracování analýz a výsledky analýz jsou dále využity pro návrh doporučení.
Praktická využitelnost výsledků C Návrhy vycházejí z poznatků jednotlivých analýz, doporučení mají spíše povrchní charakter, což vedle menšího počtu analyzovaných kampaní může limitovat využitelnost. Výsledky lze považovat za obecně přínosné.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Práce má nadstandardní délku, vhodnou a jasnou strukturu, použitá terminologie i odborná jazyková úroveň je převážně adekvátní. Výtka může být směřována místy nekonzistentní úpravě a formulacím.
Práce s informačními zdroji, včetně citací B Práce vychází z řady odborných, i zahraničních, zdrojů, se kterými je pracováno převážně adekvátně. Seznam literatury není sestaven zcela korektně.
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Kaňovská, Lucie

Bakalářská práce předkládá návrhy v oblasti využití guerilla marketingu. Analytická část práce není zpracována pro jednu konkrétní společnost, ale převážně zpracovává informace z již proběhlých guerillových kampaní různých společností. Na základě těchto poznatků se návrhová část snaží najít vhodná doporučení, jak postupovat u guerillové kampaně, a to i pro následné využití v konkrétní firmě. V práci je vidět velký zájem autora o tento stále aktuální marketingový trend, jehož potenciál není často plně využit. Oceňuji výběr tématu práce, vzhledem k jeho aktuálnosti a také jeho zpracování, které má přínos i pro širší využití v dalších podnicích. Autor v práci prokázal schopnost využít získaných teoretických poznatků v analytické a návrhové části. Práce má logickou a přehlednou strukturu. Cíl práce byl naplněn. Práci doporučuji k obhajobě. Otázky k obhajobě: 1. Částečně v práci máte uvedeno, ale jak celkově vnímáte ochotu/zájem českých firem využít guerillové kampaně? 2. Nemáte už náhodou trochu promyšlenu možnou kampaň, kterou plánujete začít plánovat ve 3Q/2021, jak píšete na str. 65, o co by se jednalo?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B Stanovený cíl práce byl naplněn na velmi dobré úrovni.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Autor zvolil vzhledem k tématu práce správný postup a adekvátní metody. Zpracované kampaně analytické části mohly být v závěru kapitoly shrnuty a vymezeny určité společné prvky/trendy využití guerilly v současném marketingu. Určité shrnutí a vyvození je potom následně v návrhové části.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B Student prokázal dobrou schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich odpovídající závěry.
Praktická využitelnost výsledků C Návrhy vycházejí z provedených analýz a odpovídají současným praktikám podniků a trendů v této oblasti. Některé oblasti návrhu mohly být ještě detailněji zpracovány a ideálně by aplikovat na konkrétní společnost, což chápu, že je ale od 3Q2021 plánováno.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Práce má logickou a přehlednou strukturu a využívá standardního členění do kapitol. Autor používá vhodnou terminologii a vyjadřuje se na dobré jazykové úrovni. Kapitolu 2.2.6 by bylo lepší dát samostatně, jako 2.3. Vhodnější by bylo použít označení kapitol a částí jako např. 3.1 Část 1/A nebo skupina kampaní 1/A.
Práce s informačními zdroji B Autor v práci využívá adekvátních informačních zdrojů, které jsou vhodně citovány. V práci je využito velké množství anglických zdrojů.
Navrhovaná známka
B

eVSKP id 134453