ZAJÍČEK, M. Moderní metody kódování řeči pro přenos po telekomunikační síti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2009.
Student pracoval samostatně a plnil pokyny vedoucího práce. Ověřil vybranné algorimy kodeku ACELP a popsal jeho zařazení do mobilní sítě. Lze konstatovat, že zadání splnil.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Využití literatury | A | 10/10 | |
Formální zpracování práce | B | 16/20 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | C | 15/20 | |
Splnění zadání | A | 49/50 |
Bakalářská práce Marka Zajíčka jednak podává přehled současných i historických řečových kodeků a jednak se detailněji zaměřuje na jeden z nich, AMR-WB. Členění práce na kapitoly a jejich části je logické. K teoretické části, která tvoří 80 % textu, je nutno napsat, že z větší části jde o překlad několika anglicky psaných zdrojů, z nichž některé student ani necituje. Vůbec, citování zdrojů je slabá stránka této práce. Vzhledek k překladu z angličtiny se práce nečte příliš plynule, i když neobsahuje mnoho jazykových chyb. Praktická část sestává z vybraných algoritmů, které se v řečových kodecích vyskytují. Z této části, která je provedena sice elegantně v Simulinku, je ale poznat, že student nepronikl do problematiky reálně tak detailně, jak by se zdálo z popisu v teoretické části. Student implementoval jenom čtyři algoritmy, funkcionalitu navíc zprostředkovávají už hotové bloky Simulinku. Blok pro podvzrokování signálu z 16 na 12,5 kHz navíc funguje špatně (viz spektra na obrázcích 3.3 a 3.4). Pátý program, který se nazývá "Návrh..." spočívá pouze v implementaci převzatého filtru navrhnutém jiným autorem. Díky již uvedenému překládání z cizího jazyka vznikla v textu řada nedostatků jako např. - na str. 33 se hovoří o drahách T0 až T3, aniž by bylo kdy vysvětleno, o jaké dráhy jde, - podobně na str. 35 a 36 je použit bez souvislosti symbol "lambda", - tabulka 3, na kterou se student odvolává, neexistuje (v originálním článku však ano), - lower triangular matrix je špatně přeloženo jako nižší trojhranná matice. Dále bych vytknul chybějící interpunkci za vzorci a několik nepodložených tvrzení jako např. na str. 21: "AWR-WB přináší značné zvýšení kvality" - ačkoliv student v textu uvádí, čím se kvalita signálu měří, žádné kvalitativní zhodnocení AWR-WB uvedeno není. Poslední výtka míří na absenci popisu kodeku VMR-WB, který požadovalo zadání. Rozsah práce je ale dostatečný i tak, takže je možné, že na vynechání tématu se student dohodnul se školitelem, ačkoliv to v textu neuvádí.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | C | 15/20 | |
Odborná úroveň práce | C | 38/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | C | 15/20 | |
Formální zpracování práce | B | 8/10 |
eVSKP id 21687