ŠVANDA, O. Robotický stolní fotbal - systémová integrace [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Přikládám vyjádření Ing. Pavla Vávry, odborného konzultanta z firmy B+R Automatizace, s r.o.: „Student Ondřej Švanda měl za úkol vytvořit framework, modulární rozhraní pro jednotlivé softwarové moduly a simulaci/vizualizaci polohy míčku pro stolní fotbal, který je určen pro prezentační účely firmy B+R Automatizace, s r.o. Na tomto úkolu pracoval samostatně. Postup i výsledky pravidelně konzultoval v naší firmě. Projevil týmového ducha při konzultacích s ostatními studenty při tvorbě modulárního SW. Simulace polohy míčku výrazně pomohla ve fázi, kdy ještě kamery nefungovaly optimálně. Přepracoval vizualizaci, jejíž design i ovládání je intuitivní a moderní.“ K vyjádření odborného konzultanta doplním, že modul simulace polohy míčku vytvořil student nad rámec zadání. Za zmínku stojí i skutečnost, že student při tvorbě nové vizualizace využil vektorovou grafiku, a dokonce docílil animace jinak statického vektorového obrazu prostřednictvím efektivního upravování dat v souboru typu SVG, což je počin hodný zkušeného aplikačního technika. Pan Ondřej Švanda prokázal vynikající schopnosti pracovat na inženýrských úkolech. Celkový rozsah a kvalita práce (a přiložených programů) jsou dle mého soudu velmi nadstandardní.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Studen zpracoval svoji závěrečnou práci na výtečné úrovni! Přitom cíle bakalářské práce jsou rozsáhlé - 7 položek! Nejen, že vyřešil řadu konkrétních problémů, které přesahují rámec úrovně bakalářské práce, ale dobře s zvládl i problematiku systémové integrace (viz kap. 6), což je nadstandardní téma i pro inženýrské studium. Jeho práce navazuje na iniciativu VUT a firmy B+R, realizovat robotický stolní fotbal jednak z hlediska propagace automatizačních prostředků, jednak jako prostředek pro konkretizaci výuky a závěrečných prací. Struktura práce, její obsah i grafická úroveň jsou na profesionální úrovni. Rozsah práce (63 stran) i seznam literatury (31 titulů) jsou pro BP nadstandardní. Otázka na autora: Když jste se seznámil, prostřednictvím systémového nadhledu s celkovou současnou koncepcí řešení stolního robotického fotbalu, jaké další možné kroky nebo inovační řešení byste doporučil implementovat?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 108531