KAMASOVÁ, L. Vnímání rychlosti vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2019.
Lenka Kamasová k vypracování své diplomové práce přistupovala samostatně a velmi svědomitě, v průběhu vypracovávání samostatně navrhovala jednotlivé kroky a pravidelně konzultovala i dílčí výsledky. Přes drobné nedostatky, zejména z pohledu grafických výstupů, práci doporučuji k obhajobě s hodnocením A - výborně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění cíle a rozsahu zadání | A | Diplomantka splnila cíle stanovené v zadání diplomové práce, tj. provedla rešerše v oblastech lidského vnímání a konstrukce vozidel. Diplomantka dále kompletně navrhla a realizovala měření, která následně analyzovala a vyhodnotila. | |
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem | B | Teoretická část diplomové práce je zpracována komplexně, uspořádání jednotlivých kapitol by bylo možné provést vhodnějším způsobem, nicméně z této části diplomové práce jasně vyplývají východiska pro navržená měření a celou analytickou část. | |
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody | B | Průběh dokumentovaných měření byl kompletně navržen a upraven diplomantkou na základě testovací série. Lze konstatovat, že realizace měření byla provedena maximálně efektivním způsobem, kdy se na poměrně krátkém testovacím úseku povedlo realizovat několik úloh bez vzájemného ovlivnění. V testovaném vzorku byla zahrnuta vozidla různých kategorií, ale také osoby s různými řidičskými zkušenostmi. Získaná data tak bylo možné analyzovat dle několika kritérií, což diplomantka provedla. Výsledky jsou logické a řádně okomentované, ale graficky ne zcela vhodně provedené. | |
Odborná úroveň diplomové práce | A | Předložená diplomová práce je zpracována na vysoké úrovni. | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | A | Poznatky a výsledky této diplomové práce bude možné využít jak v praxi, tj. ve znalecké činnosti, tak především v teoretické rovině jako podklad pro další navazující práce. | |
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 | A | Diplomantka řádně uvedla všechny použité zdroje. | |
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň | B | Uspořádání některých kapitol by bylo možné provést o něco přehlednějším způsobem. Odborně je práce zpracována na velmi vysoké úrovni, grafické vyobrazení grafů není provedeno vhodným způsobem pro tisk. |
I přes zásadní připomínky k uspořádání práce je z ní zřejmé vynaložené úsilí studentky. Rozsah zrealizovaných měření je značný (cca 70 samostatných jízd). Metodika měření, kterou studentka zvolila, je oproti předchozím pracem netradiční a z výsledků práce vyplývá její poměrně dobrá použitelnost.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Úplnost vypracování | A | Všechny stanovené cíle byly beze zbytku splněny. | |
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce | A | Způsob provedení experimentální části byl zvolen zcela vhodně pro dosažení stanvoených cílů práce. | |
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody | B | Do přehledu stávajícího stavu mohly být zahrnuty další práce studentů ÚSI, např. semestrální či závěrečné v kurzu technického znalectví, které se podobnou problematikou zabývaly (obvykle odhady rychlosti vozidel svědků vně vozidla). | |
Obtížnost a správnost řešení | A | Obtížnost lze spatřovat zejména v naplánování a realizace experimentu (vzhledem k jeho rozsahu). | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | A | Přínos práce lze spatřovat částečně v možnosti využití výsledků ve znalecké praxi, ale zejména jako východisko pro další výzkum v dané oblasti. | |
Odborná jazyková úroveň | B | ||
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky | C | Struktura práce je poněkud nepřehledná. Není zřejmé, proč je popis karoserií vozidel jako samostatná kapitola 3, když jedinou souvislost tvaru karoserie a cílů práce lze spatřovat v aerodynamice a hluku, který s ní souvisí. Tedy to mělo být zařazeno v podkapitole 2.2.5 Vliv podvozku a karoserie na hluk uvnitř vozidla, Aerodynamika. Poněkud zavádějící se jeví názvy podkapitol 2.3.1 Nesoustředěnost, malátnost, únava a 2.3.3 Zhoršení krátkodobé paměti v souvislosti s nadřazenou kapitolou 2.3 Povětrnostní podmínky. U kapitoly 2.3.3 není souvislost zřejmá ani z textu. V kapitole 4.1 Formulace problému je uveden mj. i cíl práce, který spadá až do následující kapitoly. Experimentální část práce, která měla být jedinou kapitolou, je rozdělena do kapitol čtyř (5 až 8). Uspořádání výsledků (grafů a příslušných komentářů) se jeví poněkud chaotické a řada grafů je poněkud nekontrastních a tedy hůře čitelných (šedý graf na šedém pozadí apod.). |
eVSKP id 112286