PÁLEŠOVÁ, L. Obaly a spotřební koš výrobků [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.
Studentka ke zpracování bakalářské práce přistoupila zodpovědně. Práci průběžně konzultovala a zohledňovala návrhy vedoucího práce. Výsledná práce má cca 50 stran a výrazně převyšuje základní požadavky kladené na bakalářskou závěrečnou práci. Studentka se seznámila s legislativou týkající se odpadů a obalů v ČR a v SK. Velmi oceňuji, že se studentka účastnila terénních prací v rámci aktivit Ústavu procesního inženýrství v projektech TIRSMZP719 a CEVOOH. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Bakalářská práce Lenky Pálešové se zabývá odpady a spotřebním košem výrobků. Teoretická část práce se zaměřuje na legislativu, správné nadefinování pojmů, které jsou nezbytné pro předkládanou práci. Velmi kladně je potřeba hodnotit i srovnání české a slovenské legislativy a popis autorizovaných obalových společností. Praktická část se zabývá průzkumem domácností a rozbory separovaných plastů v terénu. V první části byly šetřeny dvě domácnosti, kde se autorka zaměřila na produkci plastového odpadu dle druhu výrobku, materiálu a dle technologie obalu. Vzhledem k tomu, že se jedná o odlišné domácnosti – dva členové a pětičlenná domácnost, je předpoklad, že vzájemné srovnání je poměrně obtížné i z rozdílné délky šetření 69 dní a 44 dní v případě druhé domácnosti. V rámci vyhodnocení doporučuji ke koláčovým grafům zobrazit i hmotnost jednotlivých kategorií, aby čtenář měl ucelenější představu a nemusel informace dohledávat v textu. Druhá část praktické části se zabývá rozbory SEP-PLA přímo v terénu, kde se autorka zaměřila na zpracování odpadních plastů dle navržené metodiky, tj. dle druhu výrobku, materiálu a technologie obalu. Vyhodnocení je provedeno ve formě koláčových grafů. Závěrečná část práce autorka porovnává poznatky z terénu s volně dostupnými informacemi. Dále pak porovnává dvě posuzované domácnosti mezi sebou, kde je potřeba velmi dobře nadefinovat cíl toho srovnání, protože porovnávat dvoučlennou domácnost s domácností s malými dětmi ve stanovené jednotce „g na osobu za den“ může být zkreslující. Každopádně pro prvotní představu je tento přístup zcela adekvátní. Cíle práce jsou splněny, z hlediska formálních záležitostí doporučuji používat oddělovače tisíců (např. str. 29, 30, 34) a minimalizovat desetinná místa u statisíců (např. str. 23). Bakalářská práce je obsáhlá, převyšuje standardní úroveň bakalářské práce, a proto ji hodnotím velmi kladně, navrhuji známku A – výborně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 140663