MEMEKH, D. Inovace v České republice a Ruské federaci [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2020.
Studentka měla dobrý předpoklad pro zajímavé srovnání ČR a Ruské federace. Obtíže ze získání zdrojů na ruské straně a jazyková úroveň způsobily, že hodnotím práci stupněm D.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | Studentka splnila rámcově cíle. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | Využila dostupné zdroje pro analýzu, měla obtížnou situaci v hledání zdrojů u Ruské federace. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | Závěry jsou postavené na zjištěných datech, kterých mohla studentka využít více. | |
Praktická využitelnost výsledků | C | Práce přináší zajímavé srovnání. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | E | Studenkta se nedokázala zbavit rusismů, její citace prod grafy nejsou úplné, některé paáže v textu se opakují. Práce s textem patří ke slabině této práce. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | E | Snížená známka je především za neúplné citace pro grafy. |
Jedná se o dobrou bakalářskou práci. Práce má odpovídající strukturu. Dají se vytknou připomínky k metodologickému přístupu a praktickému využití. Jazyková úroveň práce je velmi nízká. K obhajobě nestanovuji žádné doplňující dotazy.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | Bakalářská práce má exaktně vymezené cíle a to provést srovnávací analýzu inovačních aktivit v České republice a v Ruské Federaci. Dá se říci, a to s určitými výhradami, že stanovené cíle bakalářské práce byly splněny. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | Předně je třeba říci, že bakalářská práce nemá exaktně vymezené metody a postupy použité v práci. To je velmi omezující fakt. Autorka v práci používá velmi často sekundátní data v absolutní formě, což je pro velikostně nesrovnatelné země nepoužitelné. V tomto výzkumném problému by bylo přijatelnější použít ve všech ukazatelích relativní data vztažená k počtu obyvatel. Je možné si také položit otázku, zda je Ruská Federace Evropská země vzhledem k jejímu rozdělení na Evropskou a Asijskou část. Z těchto důvodů je možné brát použitý metodologický přístup jako velmi problematický. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | Autorka prokázala zpracováním bakalářské práce určitou schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich patřičné závěry. Relevance mezi analytickou a syntetickou částí je prokázána, navržená doporučení jsou však velmi mělká. | |
Praktická využitelnost výsledků | D | Praktická použitelnost dosažených výsledků je problematická. Bylo by lepší srovnívat země velikostně stejné, např. Ruskou Federaci a USA, či Čínu. V práci také chybí např. množství patentů a průmyslových vzorů na obyvatele, či další produkty inovačních aktivit. | |
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | D | Struktura bakalářská práce odpovídá nárokům kladeným na tento druh akademických prací. Nicméně jazyková úroveň je velmi slabá. Práce obsahuje velké množství překlepů a chyb. I když je autorka z ciziny, bylo možné si nechat celou práci jazykově zkorigovat. | |
Práce s informačními zdroji | B | Bakalářská práce obsahuje relevantní literární zdroje. Autorka prokázala též schopnost s těmito zdroji pracovat a v textu je správně citovat. |
eVSKP id 125827