BOROVSKIY, S. Význam a principy metodiky Scrum: návrh multimediálního učebního prostředí pro studijní program Angličtina v elektrotechnice a informatice [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2022.

Posudky

Posudek vedoucího

Ellederová, Eva

Předložená bakalářská práce řeší problematiku aplikace agilní metodiky Scrum do výuky předmětu Elektrotechnika ve studijním programu Angličtina v elektrotechnice a informatice. Teoretický rámec práce je precizně zpracován prostřednictvím rešerše relevantní literatury. Oceňuji zejména zpracování druhé kapitoly, která prezentuje přehled současného stavu poznání v oblasti aplikace metodiky Scrum do výuky anglického jazyka. Autor zde kriticky hodnotí a srovnává různé přístupy k využití této metodiky ve výuce a uvádí i konkrétní příklady dobré praxe včetně využití Scrumu na evropských univerzitách. Nechybí i rozlišení mezi výukou odborného anglického jazyka (ESP) a integrované výuky předmětu a cizího jazyka (CLIL). V textu této kapitoly autor navíc odkazuje na jednotlivé podkapitoly vymezující základní koncepci Scrumu, a tak do diskutované problematiky přináší hlubší vhled. Způsob zpracování praktické části poněkud zaostává za důkladně zpracovanou teoretickou částí práce. Je škoda, že autor nezajistil vyvážení proporcí obou částí práce a nevěnoval praktické části větší prostor. Praktickou část by výrazně zkvalitnilo ověření popsané aplikace Scrumu v praxi, např. prostřednictvím výzkumu na vybraném vzorku studentů studijního programu Angličtina v elektrotechnice a informatice. Práce je psaná odborným vědeckým stylem a jazyk práce je na výborné úrovni, jen velmi zřídka se vyskytují chyby ve členech (např. so-called planning leader; amongst pioneers; on advantages and disadvantages) a interpunkci (devote to the app as indicated, complete …; Besides, these three terms, Schwaber and Sutherland (2017) describe…). Práce má koherentní strukturu, k čemuž přispívají i dílčí shrnutí za každou hlavní kapitolou, která slouží jako určité východisko pro plynulý přechod k další kapitole a rovněž zdůvodňují náplň praktické části práce. Z formálního hlediska splňuje práce požadavky na tento typ kvalifikačních prací. Text je vhodně členěn, kapitoly na sebe logicky navazují a použitá obrazová dokumentace účelně doplňuje obsah. Citace a parafráze v textu i seznam literatury (s výjimkou jednoho zdroje Long & Porter, 1985, který je chybně uveden) respektují normu APA Style. Na základě výše uvedených důvodů práci doporučuji k obhajobě a hodnotím známkou B.

Navrhovaná známka
B
Body
87

Posudek oponenta

Smutný, Milan

Předložená práce popisuje různé multimediální nástroje pro využití ve výuce specifického studijního programu. Autor prostudoval množství adekvátních zdrojů (jeden ze zdrojů není dohledatelný v seznamu literatury – Lewis, str. 12). Jazyk i styl odpovídají požadavkům na daný typ textu. Nevyskytují se závažnější problémy (opakují se chyby ve vztažných větách – str. 2, 4, 9, 11). Na práci je nápadná jistá nevyváženost. Teoretická část zpracována velmi pečlivě a detailně, jsou popsány různé nástroje, jsou uvedena teoretická východiska, popsány možnosti, které poskytují pro výuku, autor podrobně popisuje jejich fungování. Část věnovaná praktické aplikaci v daném studijním programu je však velmi stručná, v tomto smyslu je zadání sice splněno, avšak jen v nejnutnější míře. Závěr: autor prokázal velmi dobrou znalost anglického jazyka, systematicky a podrobně zpracoval dané téma, práce splňuje požadavky a s výše uvedenou výhradou i zadání. Doporučuji k obhajobě.

Navrhovaná známka
B
Body
80

Otázky

eVSKP id 142534