URBÁNEK, F. Automatické zadávání docházky studentům na VUT [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.
Student ke své práci přistupoval zodpovědně, aktivně si hledal zdroje a získával zpětnou vazbu od budoucích uživatelů aplikace. Výsledkem je modul automatizace docházky integrovaný do aplikace Moje VUT, který podporuje Bluetooth a zadávání přes QR kód. Modul byl dokonce reálně vyzkoušen na přednášce předmětu Tvorby webových stránek a pak v předmětu Matematická analýza 2.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Jedná se o obtížnější zadání. Student napřed musel analyzovat zájem o automatizaci zadávání docházky napříč VUT, což vyžadovalo vytvoření dotazníku, získávání odpovědí a setkávání se s akademickými pracovníky. Dále pak student musel analyzovat a testovat různé možnosti automatizace jako je použití GPS, NFC, Bluetooth nebo použití QR kódu, což vyžadovalo rozsáhlé hledání a spouštění různých knihoven, jejichž zprovoznění často vyžadavalo úpravu zdrojového kódu. Po analýze student iterativně navrhoval uživatelské rozhraní pro učitele v programu Figma, se kterým neměl student na začátku žádné zkušenosti. Student integroval řešení do existující aplikace Moje VUT, což vyžadalo porozumění celkové architektury aplikace, nastudování existujícího kódu ve frameworku React native, se kterým neměl student žádné zkušenosti a musel se vše naučit. | ||
Práce s literaturou | Student si aktivně dohledával literaturu s využitím dostupných nástrojů pro vyhledávání odborné literatury, dále pak zejména dokumentace použitých technologií a knihoven. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student aktivně komunikoval na začátku zimního semestru a pak v druhé polovině letního semestru. Student si měl pravidelně zapisovat konzultace do společného dokumentu, což nebylo vždy dodrženo. Na konzultace chodil připraven. | ||
Aktivita při dokončování | Práce byla dokončována na poslední chvíli a kvůli tomu jsem ji nestihla definitivní projít. Nicméně, osnova práce byla řádně zkonzultována a bylo zodpovězeno nespočet dotazů k obsahové i stylistické stránce práce. | ||
Publikační činnost, ocenění |
Technická zpráva obsahuje některé výše uvedené nedostatky. Praktický výstup práce nicméně hodnotím velmi kladně. Navrhuji hodnocení stupněm A .
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Cílem práce bylo implementovat rozšíření existující mobilní aplikace Moje VUT o modul pro monitoring docházky studentů. Pro tyto účely se student musel seznámit s architekturou aplikace Moje VUT, technologiemi pro realizaci řešení (např. React Native) a v neposlední řadě vymyslet způsob bezpečného, snadného a uživatelsky přívětivého způsobu monitoringu docházky. Pro tento účel student zvolil technologii Bluetooth Low Energy (BLE) a dále generování QR kódů. Zadání hodnotím jako složitější a považuji ho za splněné. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | |||
Rozsah technické zprávy | |||
Prezentační úroveň technické zprávy | 80 | Práce se četla dobře. Struktura zejména praktické části práce nicméně mohla být lepší. Obsah kapitol Analýza, Návrh, Implementace a také teorie mi někdy přijde pomíchaný. Kapitola Návrh například obsahuje popis implementace (sekce 4.3). Adresářová struktura v sekci 5.1 patří spíše do dokumentace. | |
Formální úprava technické zprávy | 75 | Formální úprava technické zprávy je průměrná . Po jazykové stránce přijatelné, po typografické stránce obsahuje některé nedostatky (např. uvozovky, pomlčky nebo výčty). Pojmy nejsou v mnoha případech vhodně zvýrazněné. | |
Práce s literaturou | 80 | Student prostudoval dostatečné množství odborných a online zdrojů . Velká část zdrojů jsou odkazy na projekty služby Github. | |
Realizační výstup | 95 | Student vytvořil zdařilou aplikaci , která podporuje jak způsob registrace studentů pomocí BLE, tak přes vygenerovaný QR kód. Funkčnost aplikace jsem měl možnost vyzkoušet během své přednášky a s její použitelností jsem spokojený. | |
Využitelnost výsledků | Řešení je integrováno do aplikace Moje VUT a je připraveno k reálnému nasazení v rámci VUT . Její použití bude silně záviset na ochotě vyučujících ji použít, jak je diskutováno v technické zprávě. |
eVSKP id 143877