BARTOŠÍKOVÁ, B. Návrh na zlepšení marketingové komunikace společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2017.

Posudky

Posudek vedoucího

Kaňovská, Lucie

Diplomantka ve své práci prokázala schopnost interpretovat získané teoretické informace do analytické a následně i do návrhové části. Ke zpracování práce přistupovala samostatně a aktivně. Autorka ve své návrhové části předkládá na základě provenych analyz velké množství vhodnych návrhů, které velmi dobře odráží situaci na trhu a v samotné personální agentuře. Návrhy jsou do podrobně rozepsány a následně zhodnoceny.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B Autorka zvolila odpovídající metody pro zpracování takto zaměřené diplomové práce. V analytické části studentka zpracovala i dotazníkové šetření, kde zjišťovala závislost mezi věkem a názorem na personální agenturu a také závislost mezi nejvyšším dosaženým vzděláním a názorem na personální agenturu. Uvedla také limity svého dotazíku.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B Diplomantka je schopna interpretovat získané informace a využít je pro další zpracování. Jen jedna připomínka k analýze konkurence, která mohla být detailnější a mohla srovnat konkurenty ve vztahu k návrhům pro analyzovanou personální agenturu.
Praktická využitelnost výsledků B Návrhy uvedené autorkou v práci vycházejí z provedenych analyz a odpovídají velmi dobře reálné situaci. Např. návrhy v oblasti direct marketingu jsou detailně zpracovány, včetně technické stránky řešení. Návrhy jsou koplexně zpracovány pro komunikační mix a jsou rovněž detailně vyčísleny, včetně časového harmonogramu, kontroly jejich plnění a možnych rizik (metoda RIPRAN), včetně reakcí na rizika. Návrhová část práce také obsahuje část zaměřenou na zhodnocení přinosů návrhů, jak po finanční, tak po nefinanční stránce.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Práce je zpracována přehledně a systematicky. Formálně i terminologicky ve standardní formě. Jen neúplnost označení VUT v Brně jako VUT.
Práce s informačními zdroji, včetně citací B Autorka prokázala velmi dobrou práci s informačními zdroji. Jen str. 115 u zdrojů 27 a 28 je pravděpodobně nějaká chyba.
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Sommer, Martin

Diplomová práce je vhodně koncipovaná, autorka si nastavila reálný cíl, který se jí podařil splnit. Autorka z počátku uvádí základní teoretická východiska zaměřená primárně na seznámení čtenáře s fungováním personálních agentur včetně vymezení právního rámce pro jejich činnost a dále oblast online i offline marketingu. Následně analyzuje aktuální stav ve vybrané společnosti a v praktické části diskutuje vlastní návrhy řešení marketingové komunikace se zaměřením na cílovou skupinu studentů. Podle autorky není studentům věnována dostatečná pozornost, přičemž se jedná o novou generaci vstupující na trh práce. Návrhy vycházejí z bohaté analýzy stávající situace, pro kterou využila hned několik metod. Za silnou stránku práce považuji hloubku informací, které autorka získala, čímž mohla dopodrobna zanalyzovat aktuální stav a následně navrhnout relevantní řešení. Autorka si i přes bezprostřední působení v analyzované personální agentuře udržuje dostatečný nadhled nad problematiku marketingové strategie a navrhla ucelenou koncepci marketingového mixu reflektující již používané metody spolu s novými formami komunikace. Autorka řádně cituje použité zdroje, v textu se však objevuje několik opakujících se chyb ve smyslu shody podnětu s přísudkem, skloňování a některé věty působí až krkolomně (s. 36, 37). V práci můžeme občas zaznamenat rozkol v jazyce autorky, kdy popisuje firmu ve třetí osobě, načež přímo navazuje větou v první osobě (s. 76).Práce v celkovém měřítku splňuje formální náležitosti diplomové práce a autorka prokazuje nejen odborné znalosti, ale rovněž kreativitu v řešení stále aktuálnějšího problému komunikace směrem k mladé generaci vstupující na trh práce.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Praktická využitelnost výsledků B
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji B
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 103341