NAVRÁTIL, V. Návrh marketingové strategie firmy vstupující na zahraniční trh [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2015.
I appreciate well done analysis of the Polish market that is a good base for company market entry preparations. Proposals are based on analytical results and are in the form of brief implementation plan. Question: Why you recommend to establish local entity in Poland? Why not to use similar approach as f.e. Amazon that builds logistic structures independent to the national borders?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | C | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B |
Marketing theory of entering foreign market is elaborated very well. Based on the theory the key points of evaluation are precisely done. The Polish market is described in a systematic way with logical outcomes. I personaly very well evaluate wide range of analitical part with stright forward suggestions and precisely done business plane for the first year. What I would suggest is to be more brave in initial investments in order to keep the key succesfull factors - especialy delivery times. Alza.cz has enough resources to afford it and has an ambition to act as a market leader.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji | B |
eVSKP id 86867