NAVRÁTIL, V. Návrh marketingové strategie firmy vstupující na zahraniční trh [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2015.

Posudky

Posudek vedoucího

Chlebovský, Vít

I appreciate well done analysis of the Polish market that is a good base for company market entry preparations. Proposals are based on analytical results and are in the form of brief implementation plan. Question: Why you recommend to establish local entity in Poland? Why not to use similar approach as f.e. Amazon that builds logistic structures independent to the national borders?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Praktická využitelnost výsledků C
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji, včetně citací B
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Petr, Aleš

Marketing theory of entering foreign market is elaborated very well. Based on the theory the key points of evaluation are precisely done. The Polish market is described in a systematic way with logical outcomes. I personaly very well evaluate wide range of analitical part with stright forward suggestions and precisely done business plane for the first year. What I would suggest is to be more brave in initial investments in order to keep the key succesfull factors - especialy delivery times. Alza.cz has enough resources to afford it and has an ambition to act as a market leader.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Praktická využitelnost výsledků B
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji B
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 86867