SVOBODA, D. Vybraná problematika pohybu vybraných elektricky poháněných osobních dopravních prostředků [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2023.
Student při zpracování práce splnil zadání a svým rozsahem je práce nad rámec požadavků, kladených na tento typ prací.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění cíle a rozsahu zadání | A | Cíle práce byly splněny. | |
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem | A | Teoretická část obsahuje popis konstrukce jednotlivých přepravníků, právní ráme cjejich používání v různých zemích a také stávající stav řešené problematiky. | |
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody | A | Analytiská část obsahuje série měření a jejich vyhodnocení. S oheldem na specifičnost testovaných přepravníků bylo snad možné lépe připravit experiment, ale tato skutečnost vyplynula až z provedených měření. | |
Odborná úroveň diplomové práce | A | Po odborné stránce je práve na velmi dobré úrovni. | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | A | Jedná se prakticky o pilotní měření podobných druhů osobních dopravních prostředků a výsledky práce mají zcela jednoznačně přínos pro praxi oboru soudní inženýrství. | |
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 | A | Práce obsahuje 34 relevantních zdrojů z nich cca 2/3 jsou zahraniční. | |
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň | A | Formální zpracování práce vč. grafických částí je na velmi dobré úrovni. |
Hodnocená práce se zabývá aktuální problematikou osobních přepravníků se samovyvažovacím zařízením, konkrétně jednokolek a zařízení onewheel. Hlavními cíli, které si autor práce stanovil, bylo vytvořit přehled, popsat konstrukci, navrhnout metodiku a realizovat měření vybraných jízdních parametrů těchto zařízení, která jsou dostupná na trhu. Autorův přístup k formulaci cílů a jejich řešení plně odpovídá požadavkům kladeným na závěrečnou práci. V teoretické části hodnocené práce autor podrobně a pečlivě popsal konstrukci nejběžnějších typů osobních přepravníků, přehledným způsobem shrnul právní úpravu provozu osobních přepravníků nejen v České republice ale i v okolních státech. Jako správně zvolené lze hodnotit měřené jízdní parametry (akcelerace při rozjezdu, průjezd směrovým obloukem, brzdné zpomalení, vyhýbací manévr), ale pro zvýšení reprodukovatelnosti měření by bylo vhodné provádět měření s větším počtem osob a osobních přepravníků, než byla provedena. Autor v závěru sám uvádí, že hlavním ovlivňujícím faktorem při jízdních manévrech byl lidský faktor. Tento nedostatek částečně snižuje využitelnost zjištěných výsledků v praxi. Kvalitu jinak zdařilé a přínosné práce rovněž snižuje nepřesná odborná terminologie a několik pravopisných chyb. Konstatuji, že předložená diplomová práce splňuje i přes uvedené výhrady obsahové a formální nároky kladené na závěrečné práce a jako oponent ji doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Úplnost vypracování | B | ||
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce | B | ||
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody | B | ||
Obtížnost a správnost řešení | B | ||
Přínos pro praktické i teoretické využití | B | ||
Odborná jazyková úroveň | C | ||
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky | B |
eVSKP id 143884