HLAVAČKA, M. Zpětný cyklistický radar [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.
Student si vybral téma, které je mu jako cyklistovi blízké. Zaměření na bezpečnost cyklistů provozu považuji za ušlechtilé. Student si s prototypem, implementací a experimenty vyhrál a práci považuji za zdařilou. A to i přes jisté limity způsobené především dosahem radaru.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Zadání bych řadil mezi náročnější. Student se musel seznámit s radarovými technologiemi, sestavit prototyp zařízení a následně nasbírat a zpracovat větší množství dat. Student se inspiroval existujícími řešeními, které se na trhu objevovaly i během řešení a snažil se i o přidání funkcionality. Výsledný realizační výstup se zdá funkční (až na některé limitace způsobené především použitým senzorem). Zadání bylo za mě splněno. | ||
Práce s literaturou | Student především studoval stávající řešení a datasheety k HW ze kterého byl následně prototyp vytvořen. Ve vlastní režii pak hledal materiály k metodám pro zpracování point cloud dat z radaru. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student byl při řešení aktivní, kozultace pak probíhaly po dohodě jak bylo třeba. | ||
Aktivita při dokončování | Práce byla dokončena včas a její obsah byl průběžně konzultován. | ||
Publikační činnost, ocenění | Práce nikterak publikována ani oceněna nebyla, |
Podle mého názoru se jedná celkově o velmi zdařilou práci. Jak text práce, tak i realizační výstup jsou, dle mého názoru, zpracovány výborně a tak i celkově hodnotím práci jako výbornou.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Zadání diplomové práce, podle mého názoru, patřilo spíše k obtížnějším a to proto, že vyžadovalo po studentovi studium principů zpracování radarového signálu a dalších věcí potřebných ke zvládnutí práce, to vše nad rámec standardní magisterské výuky. Zadání vyžadovalo i nemalé implementační úsilí. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Zadání diplomové práce bylo, podle mého názoru, v plném rozsahu splněno. | ||
Rozsah technické zprávy | Rozsah práce je v obvyklém rozmezí. Práce je vysázena na 45 stranách (bez přehledu literatury). | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 95 | Text technické zprávy je zpracován výborně. Obsahuje dobře zpracovaný úvod a kapitolu o bezpečnosti s dobrou motivací k práci, dále obsahuje popis principů různých radarových zařízení (snad až moc podrobný, ale dobře čtivý), popis koncepce práce, její implementace i vyhodnocení. Vše na sebe dobře navazuje. Drobným nedostatkem je snad to, že student v popisu koncepce práce neuvedl explicitně, že se očekává vznik zařízení s kamerou a radarem (i například drobné blokové schéma by bývalo nebylo špatné), ale naštěstí tento záměr docela dobře vyplývá z kontextu a tak to není tolik na závadu. | |
Formální úprava technické zprávy | 100 | Po formální stránce je práce zpracována výborně, a to typograficky i obsahově, myslím, že doslova "není co vytknout". | |
Práce s literaturou | 90 | Student pracoval s literaturou, jak je vidět, velmi aktivně. Práce obsahuje celkem 43 literárních odkazů. Nedostatkem ale je to, že odkazy jsou často neúplné a/nebo nevhodně zvolené. (Jako příklad lze uvést [1], [2], [3]... bohužel to platí snad i o většině odkazů.) | |
Realizační výstup | 95 | Realizační výstup je, podle mého názoru, dobře využitelný například pro konstrukci komerčně využitelného radarového systému pro cyklisty. Z popisu i videoukázky je zřejmé, že experimentální zařízení je plně funkční a že v silničním provozu je schopné zachytit relevantní provoz "za cyklistou" (v rozsáhlé videoukázce, myslím, dokonce ze 100%). | |
Využitelnost výsledků | Výsledky práce jsou dobře využitelné, jak již bylo uvedeno výše, například pro konstrukci komerčního zařízení a/nebo pro experimentální evaluace (jiných) komerčních cyklistických radarových zařízení. |
eVSKP id 155160