KLIMECKÁ, A. Simulační strategie včelstev [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.

Posudky

Posudek vedoucího

Milet, Tomáš

Studentka musela nejprve nastudovat včely, jejich chování a biologii. Z toho vytvořila plán, jak gamifikovat různé aspekty včelího života. Studentka dále navrhla a implementovala hru, která využívá větší množství herních mechanik založených na včelím životě. Vytvořila tak technicky komplikované řešení. Studentka chodila na konzultace řádně připravená a konzultace navštěvovala pravidelně. Technickou dokumentaci řádně zpracovávala v průběhu celého řešení. Nemám se studentčinou prací jediný problém, naopak jsem velmi potěšen z jejího přístupu. Její práci tak hodnotím známkou A (100 bodů).

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Informace k zadání Cílem práce bylo nastudovat život a chování včel. Ze studia se měly vydestilovat vhodné herní mechaniky a měla se navrhnout strategická hra. Práce tak částečně spadá do vícero oborů. Studentka vše splnila, vytvořila komplexní technické dílo a přidala navíc i vlastnoruční grafiku. Se studentčinou prací jsem nadmíru spokojen.
Práce s literaturou Studentka využila doporučené zdroje a sama si hledala vhodnou literaturu. Dále si našla a přečetla odborné knihy o včelách a herním vývoji. Studentka práci s literaturou nepodcenila a brala ji zeširoka. Tím získala přehled, který vhodně využila při návrhu své práce a hry.
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace Studentka byla během řešení aktivní a pravidelně konzultovala. Na konzultace chodila připravená a vždy předvedla kus práce. I přes externí, neovlivnitelné potíže ve své snaze nezakolísala a vytrvala a vše dokončila, za což si zaslouží obdiv.
Aktivita při dokončování Studentka dokončovala práci podle plánu. Technická dokumentace byla konzultována ve větší míře a studentka vždy pilně splnila zadané úkoly a vyřešila všechny připomínky.
Publikační činnost, ocenění Studentčina práce by mohla být publikovaná například na serveru itch.io a šlo by v ní dále pokračovat.
Navrhovaná známka
A
Body
100

Posudek oponenta

Polášek, Tomáš

Práci považuji za zajímavé dílo, které dobře kombinuje herní návrh se vzdělávacími prvky. Součástí práce bylo nutné studovat odbornou literaturu na toto téma a poznatky zakomponovat do mechanik hry. Technická zpráva je vhodně strukturovaná, srozumitelná a dobře popisuje odbornou stránku života včely medonosné. Demo hry je plně funkční. Hra aktuálně obsahuje mechaniky stavby úlu, sběru surovin a vzdělávací kampaň. Z těchto důvodů navrhuji hodnotit práci stupněm Výborně.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Náročnost zadání Zadání považuji za průměrně náročné.
Rozsah splnění požadavků zadání Zadání práce je splněno ve všech bodech.
Rozsah technické zprávy Rozsah technické zprávy je v požadovaném rozmezí. Text obsahuje vše nutné pro pochopení cílů práce a způsobu jejich realizace. 
Prezentační úroveň technické zprávy 94 Prezentační úroveň technické zprávy je na velmi dobré úrovni. Text je vhodně rozdělen do kapitol, které přehledným způsobem provádí čtenáře tématem práce. Vhodným užitím diagramů a vizualizací je dále zlepšena pochopitelnost textu.
Formální úprava technické zprávy 90 Z typografického hlediska je technická zpráva v pořádku. Obsahuje minimální počet gramatických a stylistických chyb. Převážně jsou využívány české výrazy a převzaté výrazy se vyskytují pouze v dobře odůvodněných situacích. 
Práce s literaturou 90 Práce obsahuje rozumné množství kvalitních zdrojů, které jsou vhodně citovány. Literární zdroje zahrnují technickou dokumentaci enginu, algoritmy a odborné knihy o včele medonosné. Uvedené citace jsou kompletní, včetně data citace. Citační etika vypadá v pořádku. Z citací je vždy jasné které části byly převzaty a které jsou vlastním dílem.
Realizační výstup 87 Výstupem práce je inovativní hra inspirovaná životním cyklem včely medonosné. Hra ukazuje vnitřní dění úlu a interakce s okolním prostředím - stavba úlu, balancování surovin, obrana a průzkum. Hra je plně funkční včetně vlastního grafického návrhu, uživatelského rozhraní a výukové kampaně. Realizační výstup byl dále testován v uživatelské studii jejíž výsledky byly zahrnuty do budoucího vývoje. Zdrojové kódy jsou vhodně komentovány a samotná hra obsahuje návod jak ji hrát. Herní engine Unity, knihovny i další asety jsou vhodně odlišeny a použity v souladu s licenčními podmínkami.
Využitelnost výsledků Hlavní potenciál práce vidím ve vzdělávání širší populace o životním cyklu včely medonosné a jejího významu v rámci ekosystému planety Země. 
Navrhovaná známka
A
Body
90

Otázky

eVSKP id 153623