KLIMECKÁ, A. Simulační strategie včelstev [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.
Studentka musela nejprve nastudovat včely, jejich chování a biologii. Z toho vytvořila plán, jak gamifikovat různé aspekty včelího života. Studentka dále navrhla a implementovala hru, která využívá větší množství herních mechanik založených na včelím životě. Vytvořila tak technicky komplikované řešení. Studentka chodila na konzultace řádně připravená a konzultace navštěvovala pravidelně. Technickou dokumentaci řádně zpracovávala v průběhu celého řešení. Nemám se studentčinou prací jediný problém, naopak jsem velmi potěšen z jejího přístupu. Její práci tak hodnotím známkou A (100 bodů).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Cílem práce bylo nastudovat život a chování včel. Ze studia se měly vydestilovat vhodné herní mechaniky a měla se navrhnout strategická hra. Práce tak částečně spadá do vícero oborů. Studentka vše splnila, vytvořila komplexní technické dílo a přidala navíc i vlastnoruční grafiku. Se studentčinou prací jsem nadmíru spokojen. | ||
Práce s literaturou | Studentka využila doporučené zdroje a sama si hledala vhodnou literaturu. Dále si našla a přečetla odborné knihy o včelách a herním vývoji. Studentka práci s literaturou nepodcenila a brala ji zeširoka. Tím získala přehled, který vhodně využila při návrhu své práce a hry. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Studentka byla během řešení aktivní a pravidelně konzultovala. Na konzultace chodila připravená a vždy předvedla kus práce. I přes externí, neovlivnitelné potíže ve své snaze nezakolísala a vytrvala a vše dokončila, za což si zaslouží obdiv. | ||
Aktivita při dokončování | Studentka dokončovala práci podle plánu. Technická dokumentace byla konzultována ve větší míře a studentka vždy pilně splnila zadané úkoly a vyřešila všechny připomínky. | ||
Publikační činnost, ocenění | Studentčina práce by mohla být publikovaná například na serveru itch.io a šlo by v ní dále pokračovat. |
Práci považuji za zajímavé dílo, které dobře kombinuje herní návrh se vzdělávacími prvky. Součástí práce bylo nutné studovat odbornou literaturu na toto téma a poznatky zakomponovat do mechanik hry. Technická zpráva je vhodně strukturovaná, srozumitelná a dobře popisuje odbornou stránku života včely medonosné. Demo hry je plně funkční. Hra aktuálně obsahuje mechaniky stavby úlu, sběru surovin a vzdělávací kampaň. Z těchto důvodů navrhuji hodnotit práci stupněm Výborně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Zadání považuji za průměrně náročné. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Zadání práce je splněno ve všech bodech. | ||
Rozsah technické zprávy | Rozsah technické zprávy je v požadovaném rozmezí. Text obsahuje vše nutné pro pochopení cílů práce a způsobu jejich realizace. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 94 | Prezentační úroveň technické zprávy je na velmi dobré úrovni. Text je vhodně rozdělen do kapitol, které přehledným způsobem provádí čtenáře tématem práce. Vhodným užitím diagramů a vizualizací je dále zlepšena pochopitelnost textu. | |
Formální úprava technické zprávy | 90 | Z typografického hlediska je technická zpráva v pořádku. Obsahuje minimální počet gramatických a stylistických chyb. Převážně jsou využívány české výrazy a převzaté výrazy se vyskytují pouze v dobře odůvodněných situacích. | |
Práce s literaturou | 90 | Práce obsahuje rozumné množství kvalitních zdrojů, které jsou vhodně citovány. Literární zdroje zahrnují technickou dokumentaci enginu, algoritmy a odborné knihy o včele medonosné. Uvedené citace jsou kompletní, včetně data citace. Citační etika vypadá v pořádku. Z citací je vždy jasné které části byly převzaty a které jsou vlastním dílem. | |
Realizační výstup | 87 | Výstupem práce je inovativní hra inspirovaná životním cyklem včely medonosné. Hra ukazuje vnitřní dění úlu a interakce s okolním prostředím - stavba úlu, balancování surovin, obrana a průzkum. Hra je plně funkční včetně vlastního grafického návrhu, uživatelského rozhraní a výukové kampaně. Realizační výstup byl dále testován v uživatelské studii jejíž výsledky byly zahrnuty do budoucího vývoje. Zdrojové kódy jsou vhodně komentovány a samotná hra obsahuje návod jak ji hrát. Herní engine Unity, knihovny i další asety jsou vhodně odlišeny a použity v souladu s licenčními podmínkami. | |
Využitelnost výsledků | Hlavní potenciál práce vidím ve vzdělávání širší populace o životním cyklu včely medonosné a jejího významu v rámci ekosystému planety Země. |
eVSKP id 153623