KASKOVÁ, M. B + B BARCELONA [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2010.
Město - místo Topografie místa je výchozím základem konceptu projektu, ne v její zjednodušené formě svahu a údolí, ale ve dvou měřítcích - formě dostaveného bloku, která sleduje stopu údolí, a v průchozí pěší cestě napříč údolím. V obou případech je to zásah architekta, který definuje charakter jak křivky bloku, tak směr a prostor pěší cesty, která se stává průchodem nově zastavěným prostředím. Oba zásahy jsou citlivé a s mírou vepsány do podstaty místa s bohatostí vztahu mezi účelem a formou. Vnější prostor náměstí je nejen artikulací školy, ale celé čtvrtě, je jak školním dvorem, tak otevřeným prostorem. Problematickým naopak zůstává stísněný prostor mezi stávájící bytovou zástavbou a budovou bloku učeben. Program školy Typologie učeben a kvalita jejich hal jsou jednou z podstatných hodnot vnitřních prostorů. Naopak organizace přízemí, umístění funkcí podél stopy údolí je těžko pochopitelné, hlavně umístění a charakter jídelny vzhledem ke kvalitě kavárny a jejímu prostorovému prodloužení do náměstí. Neodpovídá velkorysosti prostorových návazností a typologii učeben. Vyjádření školy, jejích tvarů a objemů, je v rovnováze s prostředím a charakterem jižního města.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | A | Jednoduché řešení je v principu výsledkem důsledné a kritické práce, která se během vývoje projektu projevovala v každém jeho stupni vyjádření. Od konceptu k architektonickému vyjádření. |
Celkově návrh reaguje správně na situaci, v konkrétním provedení však zůstává na průměru bez zvláštních pozitivních prvků.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | B | Celkem pozitivní záměr doplnit stávající strukturu novostavbou položenou podél linie údolí. Nepravidelná situace má za následek nepravidelný objekt. Pěší zóna v části, kde dochází k nové zástavbě se nabízí, její oprávnění je ovšem problematické z hlediska obsluhy celé řady stávajících i nových objektů. Parkování? Příčná cesta napříč územím je pozitivním obohacením. | |
Architektonické řešení | C | Vnější architektonický výraz je dán poměrně velkým měřítkem podélného objektu. Není pochyb o tom, že toto řešení situaci celkem zklidňuje. Fasády jsou v návrhu zakresleny schematicky, bez nápadu, konvenčně.Motiv středního ryzalitu nad průchodem, který objekt rozděluje, je těžkopádný. | |
Provozní řešení | C | Nepravidelná situace vede k nepravidelnému objektu s dispozičními problémy. Zejména v přízemí jsou zřejmé nedostatky ( přístup do tělocvičny, nevhodně řešené vstupní prostory, vzájemné vazby a propojení jednotlivých funkcí atd. | |
Technicko konstrukční řešení | B | Konstrukce standardní ( dilatace celku) | |
Formální úroveň | B | Grafická úroveň dobrá. |
eVSKP id 31715