ŠEVČÍK, M. Hydropneumatické systémy vozidel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.
Pan Ševčík zpracovává téma hydropneumatických systémů vozidel. Práce kromě rozsáhlé rešerše v oblasti přináší také vlastní koncepční návrh hydropneumatického systému pro nákladní vozidlo 4x4. Rešeršní část je zpracována velice kvalitně a přehledně. Tato část se často odkazuje k jednomu literárnímu zdroji, což však není dáno neschopností autora vyhledávat jiné prameny, ale tím že publikace pana Bauera je v oblasti hydropneumatických systémů opravdovým pojmem. Samotný návrh vlastního hydropneumatického systému má dvě základní části, koncepční návrh včetně veškerých podstatných výpočtů a detailní konstrukční návrh kolových jednotek. Pan Ševčík přistupoval k řešení své bakalářské práce iniciativně a velice samostatně, konzultací využíval v potřebné míře. Práce je po stránce stylistické, grafické i obsahové na velmi dobré úrovni. Pro případného čtenáře může posloužit jako komplexní publikace v oblasti konstrukce hydropneumatických systémů, a to včetně praktické ukázky základního dimenzování. Práce splnila zadání a lze ji doporučit k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Práce se zabývá komplexní studií a koncepčním návrhem hydropneumatického systému pro nákladní automobil. Bakalářská práce je velice obsáhlá, s adekvátním popisem dnes dostupných řešení, včetně těch, ze kterých se vychází. Na základě uvedených informací a provedené práce je zřetelné, že student má znalosti v dané problematice na dobré úrovni a dokáže získané znalosti ze studia adekvátně aplikovat v praxi. Práce je logicky uspořádaná, působí srozumitelným dojmem, bez výrazných překlepů a je vidět, že student věnoval práci dostatek času. Student vhodně aplikuje pevnostní výpočty, kontroly na bezpečnost a je si vědom případného zjednodušení (např. v případě vrubů). I když to není povinností, tak přesto pokud by práce obsahovala pevnostní analýzu na základě simulace MKP mohlo by to ušetřit autorovi čas a zajistit přesnější výsledky např. analýza pístnice s konstrukčním zápichem. Autor v rámci návrhu nepracuje pouze na teoretické bázi, ale zapracoval skutečná řešení, která jsou dostupná na trhu a je možné je využít pro danou aplikaci. Cíle práce jsou splněny a je vidět, že na dosažené výsledky se bude dát v budoucnu napojit a využít pro skutečnou aplikaci. Po formální stránce, text neobsahuje výrazné gramatické chyby, grafy a schématická zobrazení mají vhodnou kvalitu a jsou přehledná. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 157439