NGUYEN, M. Marketingová komunikace vybrané společnosti na zahraničním trhu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2024.

Posudky

Posudek vedoucího

Mráček, Pavel

Ke zpracování diplomové práce přistupovala autorka velice zodpovědně a s obrovským zájmem. Při konzultacích bylo zřejmé, že se v dané problamatice velice dobře orientuje a to nejen z pohledu teorie, ale také prakticky. Autorka v práci prokazuje svoje schopnosti kombinovat velké množství adekvátních informačních zdrojů (vč. primárního i sekundárního výzkumu), které následně dovede využít jak v analytické části, tak i jako východiska pro návrhy.  Výstupy práce lze vnímat jako přínosné jak z pohledu přínosu provedené analýzy, tak i z praktické využitelnosti předložených návrhů.  Otázky k obhajobě: 1) Lze podle Vás využít výzkumem získané informace o potenciálních zákazních také pro vstup trh v jiných evropských zemích?  2) Mohou podle Vás v budoucnu elektronické verze knih plně vytěsnit z trhu klasické tištěné knihy? Dalo by so tomu případně za pomoci komunikačních sdělení předcházet?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B Výstupy práce směřují k naplnění cíle stanoveného v zadání.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Autorka v práci využívá primárně standardního postupu i metod. Tyto jsou pak vzhledem ke zvolenému tématu adekvátní. Kladně hodnotím provedení primárního výzkumu, který napomáhá k lepšímu pochopení potenciálních zákazníků. Není zde také zapomenuto na limit výzkumu. V práci je vhodně kombinováno jak primárního, tak i sekundárního výzkumu. 
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B Autorka v práci proazuje svoji schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich vhodné závěry. 
Praktická využitelnost výsledků B Výstupy práce jsou prakticky využitelné nejen pro relevantní výstupy z provedených analýz, ale také pro vlastní předložené návrhy.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Práce jako celek působí poměrně uspořádaně a je logicky členěna. Autorka využívá vhodné terminologie a vyjadřuje se na odborné jazykové úrovni.
Práce s informačními zdroji, včetně citací B V práci je využito velké množství adekvátních zdrojů informací, které jsou uvedeny v seznamu. Některé citace nejsou zcela přesné. Autoka se mj. nebála jako zdroje využít také umělé inteligence. V práci toto náležitě uvádí a přidala také popis "pokynů" pro vytvoření generované grafiky/výstupu. Při kontrole pomocí Theses.cz byla vykázána podobnost se všemi nalezenými dokumenty pouze 98 %. Nejvyšší míra shody u jednoho dokumentu pak byla  1,0 %. K tak velké shodě došlo z důvodu opětovného odevzdání práce (při prvním odevzdání došlo k problému s formátováním, způsobenému exportem originálního souboru).
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Kaňovská, Lucie

Diplomová práce předkládá návrhy v oblasti marketingové komunikace společnosti Knihobot. Návrhová část obsahuje praktické návrhy aplikované pro nástroje komunikačního mixu, které mohly být ještě více rozpracovány i s ohledem na jejich čas a realizaci (viz výše). Cíl práce byl naplněn. Práci doporučuji k obhajobě. Otázky k obhajobě: Podle čeho jste seřadila Vaše návrhy? Který z nich má pro společnost podle Vás největší prioritu? Jaká rizika vidíte u Vámi předložených návrhů? Jak vnímá společnost Vámi navrženou celkovou sumu nákladů (2 466 917 Kc)?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C Stanovený cíl práce byl naplněn.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D Autorka zvolila vzhledem k tématu práce správný postup a adekvátní metody. Teoretická a analytická část práce jsou velmi rozsáhlé, ale ne vždy zcela přehledné a některé informace jsou i jednoznačně nadbytečné. Analýzy kom. mixu mohla být více systematicky zpracována. Přínosem by byla dílčí shrnutí analýz všech analýz. U analýzy konkurence je shrnutí až za dalšími kapitolami, což působí chaoticky. V práci byly taky provedeny rozhovory, které ale byly realizovány před téměř dvěmi lety, což podle mě ztrácí na aktuálnosti tématu práce. Autorka také mapovala situaci na rakouském trhu pomocí dtb. Statista, kdy by bylo vhodné taky některé informace aktualizovat.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Diplomantka prokázala standardní schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich odpovídající závěry, ale jsou zde jisté výtky, viz posudek.
Praktická využitelnost výsledků C Návrhy začínají kap. 3.1 Marketing. strategie, ale uvedený text není určitě strategií. V Kap. 3.2 Segmentace by bylo vhodné jasně specifikovat na koho se tedy přesně návrhy zaměřují. Velké množství návrhů, které jsou ale nepřehledně řazeny (jeden návrh za druhým bez jasného oddělení) a nejsou více rozpracovány, což je jejich slabá stránka. Návrhy mohou být pro společnost přínosem, jen by bylo vhodné je ještě doupřesnit, doplnit všude náklady (a zdroje k nim), přínosy (finanční i nefinanční), kdo je bude realizovat, jejich celkový čas. plán a možná případná rizika jejich realizace.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D Práce má místy nelogickou strukturu (viz výše bod 2). V práci jsou místy gram./stylistické chyby (např. 1.1 Mezinárodního marketingu), nevhodně mezery v textu na řádcích i mezi kapitolami (např. Str. 3 nebo 90, 99) nebo text, který tam nepatří (např. Str. 41). Obrázky 13-17 nejsou v textu více popsány.
Práce s informačními zdroji C Autorka v práci využívá adekvátních informačních zdrojů, které jsou vždy ale úplně citovány.
Navrhovaná známka
C

eVSKP id 160129