LAHODA, V. Ovladač laserového skeneru SICK LMS111 pro Raspberry Pi 2 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2018.
Student Vlastimil Lahoda pokračoval na svém zadání semestrální práce. Na konzultacích probíral zejména realizační záludnosti jazyka C/C++ a analytickou část svého navrženého API. Student používal GIT server skupiny robotiky včetně GitLab nadstavby. Přes systém GitLab jsme řešili případné chyby. Student pracoval samostatně a svědomitě. Výsledný software jsem viděl běžet na PC s Windows a připojeným skenerem. Student nad rámec zadání celý kód tvořil multiplatformně, takže jde spustit i na zařízení s OS Linux (Raspberry Pi)
Zadání bakalářské práce patří spíše k jednodušším z hlediska odborného i časového. Část textu, která popisuje samotné řešení zadání má pouze 25 stran a obsahuje poměrně velké množství překlepů. Na vložené obrázky není odkazováno v textu, takže někdy není přesně znám jejich smysl. Text je však srozumitelný a kapitoly jsou vhodně členěny. První část práce označená jako teoretický rozbor se na 7 stranách věnuje převážně popisu laserového skeneru a použitého mikropočítače. Obsahuje pouze 4 citace, z nichž 3 odkazují na manuály ke snímači. Chybí mi zde rešerše odborné literatury, srovnání výhod a nevýhod současných možností řešení problému, stejně jako úvaha studenta, ze které by pak vyplynul návrh řešení. Převážná část práce se věnuje samotnému programování ovladače skeneru. Student musel ovládnout několik různorodých technologií (jazyk C++, QT framework, Doxygen). Řešení sice není příliš ideální (např. abstraktní třída je hodně specifická pro daný skener; některé chyby generují exception, jiné error code a jiné vypisují chybu na stdout) a uživatelsky ne zcela přívětivé (např. metoda zbytečně vyžaduje jako parametr něco, co vrací jiná metoda bez parametru; používání číselných parametrů, jejichž význam si musíme najít v dokumentaci, namísto enum), avšak je funkční a plní svůj úkol, což bylo dokázáno pomocí demonstrační aplikace. Bereme-li v potaz, že student neměl s programováním žádné zkušenosti a toto téma si vybral dle jeho slov v úvodu proto, aby si osvojil ovládání a programování chytrých snímačů, lze jednoznačně říci, že se mu to úspěšně podařilo. Zadání bylo kompletně splněno. I přes uvedené nedostatky předložená práce jasně svědčí o schopnostech studenta popasovat se s novými a neznámými technologiemi a projekt dovést do zdárného konce. Doporučuji ji tedy k obhajobě s hodnocením C – 75 bodů.
eVSKP id 111104