SKÁLA, L. Rozvoj liniových manažerů v oblasti leadershipu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2023.
Práce je pečlivě psaná, má jasnou logiku a strukturu. Student aplikoval kvalitativní metody k řešení a vědecky vypracoval aplikované dotazníky a další metody. Analýza problematiky a vypracovaní návrhu zohledňují všechny informace, které student v dané chvíli má k dispozici. Tím pádem je student schopný splnit cíle kladené v zadání bakalářské práce. Otázky vedoucího na studenta pro obhajobu: 1. Jsou studentem zjištěné výsledky konzistentní s informacemi z existujícího výzkumu? 2. Jaké vysvětlení má student na to, že přístup laissez-faire není praktikován a ani není vyžadován v analyzované firmě?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | Hlavním cílem práce je "vytvoření návrhu rozvoje vybraných liniových manažerů v oblasti leadershipu v návaznosti na porovnání skutečné současné úrovně a úrovně očekávané ze strany podřízených." Student splnil tento cíl na výborné úrovni, kde pomocí metodiky 360° nasbíral data z reálně existujícího podniku, které posléze kvalitativně analyzoval a vyhodnotil. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | Práce obsahuje kvalitativní výzkumné metody z důvodu malého výzkumného souboru z jedné firmy. Student diskutuje ve své práci možnosti aplikovatelných dotazníků a po zvážení vhodnosti se rozhodl pro dotazník CLQ představující ověřený dotazník pro manažery. Dále se student držel vědecké praxe zajistit informace pomocí pohovorů. V nejposlednější řadě se student rozhodl k rozšíření obzoru pomocí metody 360° zpětné vazby, kde nenechal jenom manažery hodnotit sebe, ale dotazoval se i dalších pracovníků. Z této zpětné vazby pak získal informace k udělení návrhů. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | Student prokázal jasný plán výzkumu a logickou strukturu své vědecké práce. Získané výsledky z důvodu kvalitativního charakteru mohl řešit pouze deskriptivní a slovní analýzou. Tyto analýzy student prováděl pečlivě a rozsáhle. Identifikované informace dal student do smysluplného spojení v kontextu a vyvinul jasné a logické závěry. Z důvodu malého existujícího souboru v podniku existuje však nemalá šance zachycení extremních hodnot, jak student správně zmiňuje. Návrhy jsou představeny v logickém duchu a zohledňují jak náklady tak i benefity. | |
Praktická využitelnost výsledků | B | Výsledky jsou použitelné pro omezené použití ve firmě, kde studie byla prováděná. Návrhy jsou pro firmu jasné a ukazují i náklady a benefity vedoucí k racionálnímu rozhodnutí při odsouhlasení daných návrhů. Student však opomíjel možnost přidat porovnání s jinými studiemi, aby si udělal obraz o již zjištěných informacích ve vědecké literatuře. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | Bez námitek. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | A | Program testující plagiatorství vykazuje 13% shodu. Po prohlížení daného souboru je zřejmé, že se shody vztahují převážně na studentem označené citáty a odrážky. Ruční testování některých ze zvýrazněných části vět nevykazalo žádné shody při testování sekvence minimálně 3 slov. Citace a reference v práci jsou správně použité a mají logickou a konzistentní organizační logiku. |
Předložená bakalářská práce je zpracovaná kvalitně, a to jak po obsahové stránce, tak i po stránce terminologické a jazykové. Autor práce prokázal, že je schopen stanovit a následně naplnit cíl práce za využití dostupných zdrojů a svého vlastního výzkumu. Analytická část práce je zpracována přehledně a výstupy vyhodnocení jednotlivých vedoucích oddělení jsou prezentovány jak v tabulkách, grafech, ale nechybí rovněž ani vlastní komentář autora. V poslední poměrně rozsáhlé části práce autor navrhuje plány rozvoje pro analyzované zaměstnance a předkládá i ucelený návrh aktivit pro jejich rozvoj a to včetně nákladů na tyto aktivity a postup jejich následné evaluace. V této části chybí definování časové náročnosti jednotlivých aktivit, neboť je nutno podotknout, že z pohledu nákladů firmy, není důležitá pouze cena kurzů, publikací apod., ale především čas jednotlivých pracovníků, kteří se vzdělávání věnují. Práce Lukáše Skály je kvalitní dílo, které snese srovnání i s pracemi diplomovými. Oceňuji především osobní přínos autora, který se podrobně věnoval analytické části a získaná data zpracoval, vyhodnotil a následně správně použil pro doporučení a závěry v části návrhové. Práci doporučuji k obhajobě a hodnotím známkou A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | ||
Práce s informačními zdroji | B |
eVSKP id 151953