SUKOVÁ, P. Možnosti eliminace sulfonamidů z vodního ekosystému [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2018.
Jmenovaná studentka pracovala v rámci celého řešení diplomové práce velmi cílevědomně, měla vždy dopředu pečlivě naplánované všechny experimenty, což nebylo příliš jednoduché, protože částečně pracovala i s biotickým materiálem, tj. pro eliminaci kontaminujících látek, v tomto případě sulfonamidových antibiotik, používala houbu bílé běloby Trametes versicolor. Pro splnění cílů musela zvládnout několik preanalytických i analytických metod, vesměs z oblasti separačních metod, které následně optimalizovala a ověřila na modelových i reálných vzorcích z vodního ekosystému. Z preanalytických metod se jednalo především o extrakci tuhou fází, z finálních analytických metod potom o kapalinovou chromatografii s hmotnostní detekcí. Veškeré získané výsledky výborně zpracovala, interpretovala a porovnala s literárními údaji. Výsledky jsou zpracovány graficky i tabelárně a umožňují čtenáři velmi dobrou orientaci. Vzhledem k výsledkům jejího experimentálního snažení, které vyústilo ve výborně zpracovanou diplomovou práci a k její veškeré činnosti na Ústavu chemie a technologie ochrany životního prostředí FCH VUT v Brně musím konstatovat, že se jedná o precizně pracující a vysoce zodpovědnou studentku. Na základě toho ji hodnotím ve všech stupních stupněm "A", výborně a celou diplomovou práci rovněž hodnotím stupněm "A", výborně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Studium literatury a její zpracování | A | ||
Využití poznatků z literatury | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Využívání konzultací při řešení práce | A | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | A |
Předložená diplomová práce je zaměřena na celosvětově aktuální téma odstranění antibiotik skupiny sulfonamidů z vodního ekosystému. Práce je velice rozsáhlá, celkově má 100 stran. Je klasicky členěna, podle zvyklostí fakulty chemické, na část teoretickou a experimentální. V teoretické části studentka vypracovala rozsáhlou literární rešerši a neopomenula zde zmínit žádná významná dostupná fakta. Celkově vycházela z 84 literárních zdrojů. Velmi se mi líbilo podrobné zpracování a srovnání vybraných informací do přehledných tabulek. Text byl také doplněn velkým počtem obrázků, pouze mně na ně v některých případech chyběl v textu odkaz. U rozdělených tabulek na více stran by měl být uveden znovu nadpis (nebo alespoň pokračování tabulky č. xx). V praktické části jsou uvedeny veškeré použité metody a postupy včetně jejich optimalizací. Studentka provedla velice rozsáhlý soubour experimentů, který na sebe logicky navazoval a navzájem se doplňoval. Získaná data byla zpracována do grafů a tabulek a byla také patřičně diskutována. Celkově působí práce výborným uceleným dojmem, studentka v ní prokázala hluboké teoretické i praktické znalosti. V závěru bylo také otevřeno mnoho nových témat, v jejichž řešení, doufám, bude studentka dále pokračovat. Diplomová práce vyhovuje požadavkům pro diplomové práce na Fakultě chemické VUT v Brně. Doporučuji proto tuto práci k obhajobě a hodnotím ji známkou výborně/A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Využití literatury a její citace | A | ||
Úroveň jazykového zpracování | A | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A |
eVSKP id 108448