NAJMAN, M. Měření charakteristik kompozitního chassis vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2025.
Bakalářská práce pana Najmana se zabývá experimentálním měřením tuhosti kompozitního chassis monopostu Formula Student. V první části práce jsou přehledně popsány požadavky na chassis vozidla kategorie Formula Student, včetně používaných konstrukčních řešení. Dále je podrobně popsáno kompozitní chassis, kterým se autor práce dále zabývá v navazujících kapitolách. V kapitole 3 je popsáno tenzometrické měření, které poslouží jako základ pro určení sil působících na chassis během jízdy. Kapitola 5 poté popisuje technický experiment, jehož výsledky byly použity pro stanovení zátěžných stavů pro statické testování chassis. Autor v práci navrhnul testovací přípravky pro statické měření torzní tuhosti chassis a experiment provedl pomocí optického systému TRITOP. Výsledky měření byly poté porovnány s výpočetním modelem kompozitního chassis v prostředí MKP, který byl rovněž vypracován v rámci práce. Téma práce je velmi aktuální pro další vývoj podvozkových komponent vozidla a verifikaci používaných nástrojů pro výpočet kompozitních struktur. Zřejmě i vzhledem k velkému objemu odvedené práce je struktura práce místy poněkud méně přehledná, nicméně na kvalitu jejích výstupů to nemá podstatný vliv. Práci doporučuji k obhajobě.
| Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
|---|---|---|---|
| Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
| Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
| Vlastní přínos a originalita | A | ||
| Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
| Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
| Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
| Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
| Práce s literaturou včetně citací | A | ||
| Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Bakalářská práce se věnuje měření mechanických charakteristik kompozitního chassis vozidla Formule Student a je koncipována převážně jako praktická, s důrazem na experimentální část a výpočtové modelování. Student přesto vypracoval přehlednou teoretickou část, která čtenáře vhodně uvádí do řešené problematiky a použitých metod. Použité informační zdroje jsou relevantní a správně citované. V praktické části student detailně popisuje průběh experimentálního měření včetně konkrétních technických obtíží, se kterými se při realizaci potýkal, a následně provádí srovnání s výsledky MKP simulací. V závěru reflektuje odlišnosti mezi reálným měřením a numerickým modelem a na základě toho formuluje dílčí závěry, které jsou uplatnitelné v rámci návrhu a vývoje vozidla Formule Student. Práce je po formální i jazykové stránce zpracována na dobré úrovni, rozsah textu i provedených experimentů je nadstandardní. Student prokázal dobrou orientaci v náročné technické problematice, cíle práce byly splněny. Z textu není zcela zřejmé, které experimenty byly realizovány přímo studentem a které byly převzaty, případně provedeny ve spolupráci s dalšími členy týmu. Práce na čteně působí dojmem, že veškeré experimentální činnosti provedl student samostatně, což však vzhledem k rozsahu a charakteru některých částí může vzbuzovat určité pochybnosti. Přesnější vymezení autorství jednotlivých částí by bylo vhodné. Přes tyto drobné výhrady práci doporučuji k obhajobě.
| Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
|---|---|---|---|
| Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
| Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
| Vlastní přínos a originalita | C | ||
| Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
| Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
| Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
| Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
| Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 165780