VESELÝ, I. Identifikace parametrů synchronního motoru s permanentními magnety [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.
Ing. Ivo Veselý se ve své práci věnoval návrhu a testování metod identifikace parametrů synchronních motorů s permanentními magnety. Při jejím řešení se omezil na frekvenční metody identifikace, které použil v off-line i on-line režimu, dále na metodu MRAS a Newtonovu metodu použité v režimu on-line. Toto omezení mu sice umožnilo věnovat se podrobněji vybraným metodám, na druhou stranu by práci prospělo srovnání s alternativními metodami identifikace. Zabýval se metodami využívajícími vnější budící signál, i metodami které si vystačí bez něj. Výsledky off-line metod jsou použitelné pro návrh parametrů regulátorů proudu. Dnes jsou tyto parametry dohledatelné v manuálu motoru, někdy je s motorem dodáván protokol o jejich proměření. Výsledky on-line metod mají širší využití. Vedle možnosti identifikovat parametry v různých pracovních bodech pro získání nelineárního modelu se v dnešní době dostává do popředí jejich využití při diagnostice poruch a využití motoru jako snímače. Během studia vedl čtyři roky cvičení z předmětu Algebraické a robustní řízení. V jednom roce vedl cvičení z předmětu Modelování a identifikace. Jeho přípravy na cvičení byly chystány zodpovědně a příkladně. Student mohl práci odevzdat dříve, vztaženo k začátku doktorského studia. Většina výsledků publikovaných v práci vznikla během aktivní prezenční studijní etapy. Po skončení čtyřleté prezenční formy se jeho aktivita v řešení cílů disertace snížila, nejspíš z důvodu vysokého pracovního vytížení na projektech, které bohužel nesouvisely s předmětem disertace. Za hlavní přínos práce považuji implementaci on-line frekvenční metody identifikace elektrických parametrů synchronního motoru s permanentními magnety ve struktuře vektorového řízení a odvození přímých vzorců pro výpočet parametrů motoru z naměřených a zpracovaných dat. Hodnotná je také podrobná analýza získaných výsledků na reálném motoru a jejich srovnání pro vybrané metody identifikace. Dosažené výsledky disertační práce byly řádně opublikovány na národním i mezinárodním fóru formou konferenčních příspěvků. Na WOS je možné najít 5 jeho článků a dvě citace. Při řešení disertant prokázal schopnost samostatné tvůrčí a vědecké práce. Domnívám se, že předložená práce splňuje všechny požadavky kladené na disertační práci a doporučuji ji k obhajobě.
viz posudek ve formátu pdf
viz posudek ve formátu pdf
eVSKP id 102024