DOČEKALOVÁ, V. Jaroslavice – sídlo v krajině [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2018.
Návrh známky z pozice vedoucího práce se týká především hodnocení přístupu studenta ke zpracování projektu. Z tohoto úhlu pohledu lze studentku považovat za samostatnou a schopnou pokročilých úvah ohledně architktonického prostoru. Oceňuji zejména schopnost analytického myšlení a vysoké míry spolupráce (diplomní projekt vycházel z předchozího projektu, který byl vypracován skupinově a částečně předurčil urbanismus diplomní práce).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | A | 95 | Studentka pracovala v průběhu semestru samostatně, se zaujetím a se smyslem pro organizaci práce v čase. |
Kladem diplomové práce je její komplexní přístup k řešení daného problému. Studentka dokládá schopnost učinit reálné až objevné závěry a navrhnout architekturu, která je pro místo přínosem. Jistota v návrhu dispozic, ekonomie provozu a technického řešení budov přijde s následující praxí.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | A | Přednost předložené diplomové práce spočívá v tom, že její obsah je vyústěním rozsáhlých sociologických a historických průzkumů, zpracovaných v předchozí fázi. Kladně hodnotím spolupráci tří diplomantek, které navrhují společný komplex budov s různými, avšak kooperujícími provozy tak, jak tomu bylo i u původního panského dvora. Urbanistické řešení chytře pracuje s kvalitami místa a odkazuje na jeho původní funkci. Každý z provozů si v dobře fungujícím společném systému zachovává svoji autonomii. Oceňuji dobře vyřešenou orientaci budov jak ke světovým stranám, tak k urbanistické struktuře obce a obslužnost celého komplexu. | |
Architektonické řešení | B | O co víc se čerpá z předložených průzkumů při hledání náplně komplexu budov, o to méně je věnována pozornost tradičním architektonickým zdrojům v místě, které by jistě práci ještě více zhodnotily. Výtvarný koncept budov je definován jasně. Minimalistická architektonická artikulace je pro návrh soudobé novostavby jistě v pořádku, jistě by ale stálo za úvahu zamyslet se nad přínosem některých tradičních zdrojů. V dalších krocích, jako je například sklon střech, použití přepisu tradičních architektonických motivů /například krytí vstupů do hospodářských provozů arkádou atp./ a také navrhovaných materiálů je cítit nejistota. | |
Provozní řešení | B | Idea výstavby střední školy je podepřena rozsáhlým průzkumem, stejně tak i systém výuky a kooperace s ostatními navrhovanými provozy, což lze hodnotit velmi kladně. Dělení provozu školy do tří křídel je logické. V dispozici se nachází velké množství otevřeného průchozího prostoru a všechny učebny jsou navrženy pro malé skupiny, patrně se uvažuje s jejich možným propojením. Společný prostor - srdce domu- je zároveň schodišťovou a výtahovou halou, což by při využití jako přednáškový sál rušilo. | |
Technicko konstrukční řešení | B | Konstrukční řešení staveb je nastíněno ve výkresu detailu, bez podrobnějšího rozpracování. Za úvahu by stálo zabývat se skleníkem – dominantní budovou v centu kompozice, navrženou z polykarbonátu, izolací jeho pláště při celoročním využití a zastíněním. Skleník od slova sklo je architektonickou výzvou. Z návrhu není jasné, jak bude budova vytápěna, či zda budou provozy větrány přirozeně. | |
Formální úroveň | A | Celá předložená práce působí vyváženým dojmem. Graficky je na velmi dobré úrovni. U řezů postrádám větší propracovanost technického řešení /základy, konstrukce krovů atd/. Detailům chybí měřítka a propracovanost. |
eVSKP id 108396