ČERNÁ, L. Metody stanovení hyaluronanu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2016.
Diplomantka přistupovala k řešení zadaných úkolů samostatně a zodpovědně. Přicházela s vlastními návrhy experimentů, které vycházely jednak z průzkumy literatury, jednak z její vlastní zkušenosti s implementací publikovaných metod. Podařilo se jí vytipovat, ověřit a prozkoušet několik jednoduchých metod stanovení hyaluronanu a zavést je v podmínkách našeho pracoviště.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Studium literatury a její zpracování | B | ||
Využití poznatků z literatury | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | B | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | B | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Využívání konzultací při řešení práce | A | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | A |
Práce Bc. Lucie Černé je zpracována kompaktně a přehledně, celkově působí jako dobře strukturovaná. Rozsahem plně dostačuje požadavkům na diplomovou klasifikační práci a obsahem splňuje požadavky zadání. Teoretická část poskytuje dostatečný podklad k následující experimentální práci. Vyzdvihla bych rozsáhlou a kvalitní rešerši, která se sice neskládá převážně z pramenů z posledních let, což ale částečně předurčuje téma práce. Vadou na kráse rešerše, ale i celé práce jsou špatně uvedené citace literatury (v kulatých závorkách a každá jedna v samostatné závorce). Tím se dostávám k typografické stránce práce, která poněkud pokulhává za obsahovou. Zde bych zmínila například použití dvou různých fontů písma v jednom grafu (Graf 20). Experimentální část je přehledně členěna, je vidět, že studentka provedla velké množství experimentů. V některých částech však postrádám rozsáhlejší diskuzi. V jiných je naopak diskuze výsledků kvalitně provedena. V této části práce byly některé drobnosti, jako je například chybějící číslo šarže u Alciánové modři pyridinové varianty (str. 30). Nejvíce mi však vadilo, že v některých případech byly kalibrační přímky prokládány lineární regresí a to bez uvedení chybových úseček. To považuji u práce zabývající se stanovením hyaluronanu za chybu. Celkově hodnotím práci stupněm B, přičemž oceňuji hlavně rozsah a logické členění práce. Až na některé krkolomné formulace je práce psána jednoznačně a srozumitelně. Studentka odvedla velmi dobrou práci.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | B | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | B | ||
Využití literatury a její citace | B | ||
Úroveň jazykového zpracování | B | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | B | ||
Závěry práce a jejich formulace | A |
eVSKP id 88183